پینه دستان

پینه دستان


سرویس کارگری. عضو شورای عالی کار با اعلام اینکه فعلا موضوع واریز حقوق کارگران به حساب های بانکی به دلیل مخالفت شدید کارفرمایان و عدم همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتفی شده، گفت: با این حال، اگر از طریق پیگیری دوباره به نتیجه نرسیم، کار را از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس دنبال می‌کنیم.
محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه طرح واریز اجباری حقوق همه کارگران و مشمولان قانون کار در شورای عالی کار مطرح شده بود، گفت: این خواسته جامعه کارگری با مخالفت شدید کارفرمایان و همچنین عدم همکاری وزارت کار، فعلا منتفی شد. عضو شورای عالی کار اظهارداشت: متاسفانه نتوانستیم در این باره با کارفرمایان و دولت به توافق برسیم و از این رو این خواسته کارگران از دستور کار شورای عالی کار خارج شد. بقاییان ادامه داد: قرار بود از سوی وزارت کار وضعیت پرداخت حقوق به ویژه در بنگاه‌های کوچک که بیشترین تخلف در این زمینه صورت می‌گیرد بررسی شود و آمار 3 ماهه آن برای طرح در شورای عالی کار ارائه شود. نماینده کارگران در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: اگر وزارت کار آماری از وضعیت عملکرد بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ در زمینه پرداخت حقوق نیروی کار ارائه می‌کرد، آن وقت می‌توانستیم بگوییم که در حال حاضر چند درصد از کارگران حقوق خود را به صورت واریز به حساب و چند درصد به صورت دستی دریافت می‌کنند. وی تاکید کرد: در این زمینه از وزیر کار گلایه کردیم و در حالی که در جلسه قبلی شورای عالی کار به دنبال موضوع اجباری شدن واریز حقوق‌ها به حساب کارگران بودیم، بن نقدی از فیش‌های حقوقی کارگران حذف شد. به گفته بقاییان، متاسفانه کارفرمایان در این باره به شدت موضع‌گیری کردند و این مسائل باعث شد تا خواسته اجباری شدن واریز حقوق‌ها به حساب کارگران که می‌تواند بسیاری از سوءاستفاده‌ها ازجمله امضای قراردادهای سفیدامضا را حل کند، فعلا منتفی شود. عضو شورای عالی کار بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی مخالفان این طرح در پشت پرده نیز مذاکرات و رایزنی‌هایی را درباره به سرانجام نرسیدن واریز حقوق‌ها به حساب‌های بانکی انجام داده باشند. وی گفت: این خواسته را دوباره دنبال خواهیم کرد و یک‌بار دیگر از وزارت کار خواهیم خواست تا در این باره پیگیری‌های لازم را انجام دهد. بقاییان افزود: به دلیل وجود تعداد بالایی از بنگاه‌های کوچک، احتمال تخلف و سوءاستفاده کارفرمایان در پرداخت حقوق نیروی کار وجود دارد.
 
تولیدکنندگان نسبت به تعطیلی صنعت نساجی هشدار دادند
سرویس کارگری. عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی قزوین از هشدار گروهی از شرکت‌های نساجی نسبت به تاثیر منفی کاهش تعرفه واردات منسوجات بر کارخانه‌های نساجی کشور خبر داد.
احمد امانی به ایلنا گفت: گروهی از شرکت‌های نساجی طی نامه‌ای به انجمن صنایع نساجی ایران، نسبت به تعطیلی و کاهش تولید کارخانجات نساجی کشور در آینده نزدیک هشدار دادند. وی ادامه داد: در این نامه که به کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین نیز رونوشت شده، کاهش ۵۰درصدی تعرفه واردات منسوجات، عامل اصلی برهم خوردن نظم و تعادل بازار و زیان هنگفت سرمایه‌گذاران تولیدات نساجی معرفی شده است. این فعال کارگری افزود: طبق گفته تولیدکنندگان صنعت نساجی، برخی قوانین تجارت وضع شده در سال‌های اخیر برخلاف حفظ و تقویت تولید و اشتغالزایی بوده و سرمایه‌گذاری مولد را با خطر مواجه کرده است. امانی ادامه داد: کنترل حجم واردات و ایجاد تعادل در قیمت تمام شده محصولات داخلی و وارداتی عواملی است که تولیدکنندگان معتقدند در بهبود وضعیت صنعت نساجی و نجات تولیدکنندگان موثر خواهد بود. این فعال کارگری ادامه داد: کاهش تعرفه واردات منسوجات منجر به تعطیلی مطلق یا کاهش ۲۰ تا ۳۰درصدی تولید کارخانجات در یک سال گذشته شده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 22 / 5 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com