پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید حسن هفده تن دو روز پیش در نشست سه جانبه گرایی تشکل های کارگری و کارفرمایی مازندران در سالن اجتماعات بهزیستی مازندران، اظهار کرد: اهداف همه دولت های جمهوری اسلامی توسعه رشد اقتصادی و ارتقا درآمد سرانه بوده و نشاط و شادمانی را در جامعه حاکم است ولی بسیاری از دولت ها موفق نشدند چون سیاست ها و راهبردهای بکار برده صحیح نبوده است.
وی افزود: اعتقاد داریم برنامه های بزرگ و سختی برای ارتقا تولید و اشتغال داریم که باید عملیاتی شود. حضور تشکل ها در نهادهای تصمیم سازی دولت بسیار ضعیف است و قوانین و مقررات خوب تمهید نمی شود و دلیل آن از نمایندگان صاحب اندیشه است.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه باید خانه تولید را در کنار نمایندگان کارگری داشته باشیم، تصریح کرد: تشکل های کارگری قدرتمند هنوز نداریم, باید 20 درصد نمایندگان مجلس از تشکل های کارگری و کارفرمایی باشد, به دنبال مدل هایی هستیم تا ساختار تشکل ها را اصلاح کنیم و باید سهم آنان را در تولید ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تشکل ها را قدرتمند کنیم باید توسعه آن ها خالص و سهم آنها در ارزش افزوده مشخص شود، افزود: در مورد امنیت شغلی کارگران نیز باید فکری اساسی صورت گیرد.
هفده تن با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب بیش از 90 درصد قراردادهای کارگری کشور دائمی بوده و اکنون بالای 90 درصد قراردادهای کارگری موقت است و علت آن به ساختار کشور برمی‌گردد، گفت:  اقتصاد کشور یک اقتصاد کارآفرینی و ارزش آفرینی نیست بلکه اقتصاد کشور رانتی است.
معاون وزیر کار با بیان اینکه بانک‌ها در خارج به دنبال تولید و اقتصاد بوده ولی در ایران بانک ها تاجر هستند، افزود: ساختار بانکی کشور معیوب بوده و اگر اصلاح نشود مشکل اقتصاد کشور رفع نمی شود.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم اقتصاد کشور را اصلاح کنیم و شاخص‌های جذب سرمایه گذاری در کشور موفق نبوده است. روابط کار با اقتصاد رابطه دو سویه دارد و می تواند به هموار سازی توسعه اقتصاد کمک کند.
هفده تن با شاره به اینکه عدالت اسلامی در بانک های کشور که بر مبنای قسط و اقتصاد اسلامی باشد استفاده نمی‌شود، گفت: تمامی کارگران ساختمانی تا پایان سال شناسایی و همه بیمه می‌شوند.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت تولید و نشاط است، افزود: این دولت دنبال تولید ناخالص شادمانی و شاد دلی و خرم دلی است.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه وزارت کار آمادگی توسعه صنعت گردشگری در استان های شمالی است، گفت: تحقق عدالت بر مبنای توزیع عادلانه درآمد مبنای دولت تدبیر و امید است.
وی تاکید کرد: باید عرصه فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی را تقویت تا تعادل در نیروی کار صورت گیرد و بتوانیم در عرصه روابط کار موفق باشیم.
هفده تن گفت: دستگاه دولتی حق ندارد به واسطه طلب خود از پیمانکاران، دستگاه یا تجهیزات آن پیمانکار را پلمب کند. صیانت و کرامت نیروی کار بهترین رسالت ما است و برای اجرای آن برنامه های جدید داریم. برای ارتقا امنیت شغلی نیز برنامه داریم.
انتهای پیام/ج

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 25 / 5 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com