پینه دستان

پینه دستان


حدود ساعت ٣٠/۶ صبح است که از زیرگذر جاده سنتو به سمت شهرک صنعتی توس در حال عبور هستم و این در‌حالی‌است که از سه راه فردوسی تا این زیرگذر ترافیک اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و خودروهای شخصی که برای آغاز یک روز کاری به سمت شهرک صنعتی توس در حال حرکت هستند به اوج خود رسیده است؛ اما اوج ترافیک را زمانی مشاهده کردم که از زیرگذر بالا آمدم و شاهد ترافیک سنگین خودروهایی بودم که به سمت واحدهای صنعتی محل کار خود در حال حرکت هستند.

این تازه ابتدای راه است؛ چرا‌که وقتی وارد جاده منتهی به شهرک صنعتی توس می‌شویم که البته معروف است به جاده حسن‌آباد، وضعیت به‌گونه دیگری رقم می‌خورد، جاده‌ای شبیه به جاده روستایی؛ اما ترافیکی شبیه مرکز شهر، اصل ماجرا همین است، جاده حسن‌آباد دیگر گنجایش این ترافیک سنگین را ندارد.

دود خودروهای دیزلی از یک طرف و گرد و خاک موتورسوران و خودروهای شخصی که برای سبقت و زودتر رسیدن از شانه خاکی عبور می‌کنند و حتی مینی بوس هایی که این کار را انجام می دهند از طرفی دیگر ترسی در دلمان انداخت که هر لحظه منتظر حادثه‌ای تلخ باشیم.

سال‌هاست که این جاده خراب است

امین قاسمی که راننده سرویس یکی از شرکت‌هاست با اشاره به اینکه این جاده دو مشکل اساسی دارد، تصریح می‌کند: وضعیت جاده‌ای که به فاز یک شهرک صنعتی می‌رود، بسیار بد است ، در واقع این جاده دو مشکل اساسی دارد، یکی ترافیک و دیگری وضعیت نا‌مناسب آسفالت.

وی عنوان می‌کند: چاله چوله‌های این جاده بسیار زیاد است و رانندگی را مشکل می‌کند، امیدواریم که مسئولان هر‌چه سریع‌تر برای این جاده فکری بکنند.
همچنین عرب یکی دیگر از کارگرانی است که با خودروی شخصی خود عازم محل کار است، می‌گوید: وضعیت جاده آن‌قدر نامناسب است که نارضایتی همه را به همراه دارد.

کارگران، دیر به محل کار می‌رسند

وی می‌افزاید: این جاده بسیار کم ‌عرض است به‌طوری که دو مینی‌بوس به‌سختی می‌توانند از هم سبقت بگیرند و البته در زمان اوج ترافیک که بین ساعت٣٠/۶ صبح تا ٣٠/٧ است وضعیت بدتر می‌شود و ترافیک به حدی می‌شود که بیشتر کارگران موفق نمی شوند به موقع به محل کار خودبرسند.

حادثه تلخ در کمین کارگران

حسین خندرو نیز در این خصوص اظهار می‌کند: در کنار تمام مشکلات این جاده من نگران این موضوع هستم که اتفاق تلخی بیفتد؛ چرا‌که برخی اوقات خودروهای شخصی یا موتور‌سواران با سرعت‌های بالایی از شانه خاکی عبور می‌کنند که با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری را برجای بگذارد.

از مسئولان بعید است که فکری به‌حال این جاده نکنند

در همین رابطه رئیس انجمن کارآفرینان برتر خراسان رضوی در خصوص جاده منتهی به شهرک صنعتی توس و مشکلات این جاده به خبرنگار ما می‌گوید: از مسئولان استانی بعید است که جاده منتهی به شهرک صنعتی‌توس به نام جاده حسن‌آباد دارای چنین وضعیتی باشد، باید فکری به حال این جاده شود.

حسین قنبری با بیان اینکه توقع ما از دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط این است که در اجرای برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه در راستای ایجاد زیرساخت‌های تولید توجه لازم را به خرج دهند، تصریح می‌کند: بر اساس اطلاعات ما خیلی از دستگاه‌های اجرایی در اجرای مفاد مصوب قوانین برنامه‌های توسعه‌ای، خدمات مورد نیاز شهرک‌های صنعتی را یا تامین نکردند یا در تامین آن کوتاهی کرده‌اند.
وی می‌افزاید: جاده حسن‌آباد که حد فاصل مسیر مشهد، قوچان و مشهد، شاندیز است و به شهرک صنعتی توس می‌خورد دارای مشکلات فراوانی است و سال‌هاست برای این چند صد‌متر جاده صحبت‌های زیادی انجام شده است؛ اما هنوز وضعیت مناسب نیست.قنبری با اشاره به ساخت جاده جدید منتهی به شهرک صنعتی توس از مسیر سه راه فردوسی می‌افزاید: هر چند این جاده مسیر خوبی است؛ اما هنوز مسیر اصلی شهرک صنعتی توس همین جاده حسن‌آباد است.

بازسازی چند صد متر جاده، کار سختی نیست

وی با بیان اینکه بازسازی این جاده آنچنان هزینه‌ای ندارد، عنوان می‌کند: به نظر ما این کار و بازسازی چند صد متر جاده کار سختی نیست و انتظار ما این است که دستگاه‌های مربوطه به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس انجمن کارآفرینان برتر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جاده منتهی به شهرک صنعتی توس را نمی‌توان جاده نامید؛ بلکه براساس وضعیتی که دارد بیشتر شبیه به جاده شوسه و خاکی است، ادامه می‌دهد:متاسفانه در زمان‌های ترافیکی وضعیت این جاده خطرآفرین است و در‌حالی‌که صدها کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس از هم سبقت می‌گیرند، در این بین موتورسواران نیز لابه‌لای خودروها هستند.
رئیس انجمن کارآفرینان برتر خراسان رضوی ادامه می‌دهد: در ١۵‌سال اخیر قول‌های فراوانی داده‌اند؛ اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

بازسازی جاده حسن‌آباد از هفته آینده

همچنین مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس نیز در خصوص جاده یاد شده می‌گوید: در طول دو سال اخیر دستگاه‌های ذیربط و شورای ترافیک استان و کمیسیون ایمنی راه‌ها چند نوبتی از منطقه بازدیدهایی را داشتند و در همین رابطه جلساتی تشکیل شده است.

حبیب‌ا… مقامی می‌افزاید: با توجه به اینکه تمام دستگاه‌های مربوطه روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که این مسیر، مسیر اصلی‌ و مسیر اتصال دو جاده بزرگ مشهد، شاندیز و مشهد، چناران است و با توجه به بار ترافیکی این جاده به واسطه استقرار شهرک صنعتی توس، پارک علم و فناوری و ورزشگاه ثامن، همچنین مسیری عبوری گردشگری به شاندیز، نیاز به بازسازی این جاده احساس شده است.
وی با اشاره به اینکه مشخصات این جاده، مشخصات جاده روستایی است و جواب‌گوی این بار ترافیکی نیست، تصریح می‌کند: در‌نهایت و پس از اینکه این نیاز احساس شده است؛ قرار بر این است تا از هفته آینده به صورت موقت، لایه آسفالتی روی این مسیر به اجرا درآید تا این جاده از وضعیت بد فعلی خارج شود.

مقامی با اشاره به اینکه البته طرح بلند‌مدتی برای اصلاح این جاده در دست مطالعه است، می‌افزاید: در‌حال‌حاضر این طرح در دست مشاور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 / 6 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com