پینه دستان

پینه دستان


رییس کارگروه دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر رصد دقیق وضعیت معیشت کارگران کشور از دریافت آمار و اطلاعات سبد معیشتی کارگران برخی استانها خبر داد.

 

علی خدایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: کارگروه مزد کانون شوراهای اسلامی کار سراسر کشور به طور دائمی فعالیت خود را دنبال می‌کند و هر ماه رصد معیشت کارگران را با دقت در دستور کار خود دارد.

 

وی ادامه داد: تاکنون گزارش‌هایی را با استناد به آمار و اطلاعات دریافتی از وضعیت معیشت کارگران در برخی استانها تهیه کرده‌ایم و کارگروه کماکان در حال فعالیت است.

 

خدایی در ادامه درباره ملاک‌های تعیین دستمزد کارگران اظهار کرد: ملاک مورد نظر در کارگروه مزد، سبد معیشت خانوارهای کارگری است و نرخ تورمی را که بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران اعلام می‌کنند رد یا تایید نمی‌کنیم زیرا بانک مرکزی به طور میانگین 300 قلم کالا را در سبد اقلام مصرفی کارگران در نظر می‌گیرد در حالی که معتقدیم اقلامی که در لیست بانک مرکزی وجود دارد و بر مبنای آن نرخ تورم را اعلام می‌کند چندان در معیشت کارگران دخیل نیست و تنها 35 قلم آن موثر است.

 

به گفته رییس کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خوراکی‌ها، پوشاک، هزینه‌های بهداشت و درمان، اجاره و مسکن، آموزش و ایاب و ذهاب از جمله 35 قلم کالای مصرفی در سبد هزینه خانوارهای کارگری است.

 

وی تصریح کرد: طی سالهای گذشته سیمکارت تلفن همراه افزایش قیمتی نداشته است زیرا سیاست شرکت تلفن همراه این بوده که سیمکارت را مجانی بدهد و از آن طرف سودش را در مکالمه‌ها ببرد، بنابر این وقتی جنسی مثل سیمکارت تلفن همراه در سبد کالا قرار می‌گیرد روی میانگین نرخ تورم تاثیر می‌گذارد یا در بحث مسکن، قیمت مصالحی همچون سیمان و میلگرد برای مصرف کننده اهمیتی ندارد بلکه قیمت نهایی مسکن و ارزانتر یا گرانتر شدن خانه برای او مهم است لذا قیمت محصول نهایی در سبد مصرف است که اهمیت پیدا می‌کند و بر روی نرخ تورم تاثیر می‌گذار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 / 7 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com