پینه دستان

پینه دستان


طرح قانون ٧هزارو٣٠٠‌روز مشاغل زیان‌آور که دو سالی بود منتظر تصویب و اجرا بوده است، بلاخره پس از تصویب در مجلس قرار بر این شد که این قانون به مرحله اجرا برسد اما باز هم برای اجرای آن چند ماهی کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول به کار بودند، منتظر شدند و این روزها اخباری مبنی برای اجرای قانون فوق تا پایان ماه جاری به گوش می‌رسد.
در همین رابطه نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شهرآرا با تایید تلویحی اجرای این طرح در ماه جاری بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغی آیین‌نامه مربوط به طرح ٧هزارو٣٠٠‌روز مشاغل سخت و زیان‌آور این قانون باید در دو ماه قبل اجرایی می‌شد.
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: این قانون مربوط به دو ‌سال پیش است و اجرای آن تاکنون دو ‌ماهی است که با تاخیر روبه‌رو شده و آن‌طور‌که شنیده می‌شود، قرار بر این است که قانون فوق در ماه جاری اجرایی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام کارگران و کسانی که کارشان جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است مشمول قانون فوق خواهد شد، تصریح کرد: این قانون برای هیچ فردی استثنایی قائل نشده است و هر فردی که بخشی از شغل خود را در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌گذراند می‌تواند از مزایای این قانون بهره‌مند شود.
﷯دستورالعملی نیامده است
همچنین مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی درخصوص اجرای طرح ٧هزارو٣٠٠‌روز مشاغل سخت و زیان‌‌آور گفت: هنوز دستورالعمل اجرایی این قانون به سازمان تامین اجتماعی استان نیامده است و درصورت رسیدن آیین‌نامه اجرایی قانون فوق اجرایی خواهد شد.
محمد قوامی با اشاره به اینکه این قانون به تصویب رسیده است و منتظر آمدن ضوابط مربوط به اجرای آن هستیم، تصریح کرد: ما امیدواریم دستورالعمل اجرایی قانون ٧هزارو٣٠٠‌روز در ماه جاری به دست ما برسد.
وی با اعلام بی‌اطلاعی از جزئیات این قانون بیان کرد: البته به احتمال قطعی در این قانون شرایطی حکم‌فرماست و همه افراد را شامل نمی‌شود و این بعید است که این قانون هر فردی را که به‌نحوی در مشاغل سخت و زیان‌آور حضور داشته، شامل شود اما برای فاصله ١٠‌روز تدابیری اندیشیده شده است که باز هم باید صبر کنیم تا دستورالعمل به دست ما برسد.
قوامی افزود: درصورت آمدن آیین‌نامه اجرایی این قانون با اطلاع‌رسانی که می‌شود، جزئیات قانون فوق به اطلاع همشهریان خواهد رسید.
﷯١٥هزارنفر بازنشسته می‌شوند
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی خراسان‌رضوی نیز گفت: اجرای طرح ٧هزارو٣٠٠‌روز برای مشاغل سخت و زیان‌آور تصویب شده و در ماه جاری اجرا خواهد شد.
رحمت‌ا...پورموسی درخصوص این طرح بیان کرد: براساس تبصره٢ ماده٧٦ قانون تامین اجتماعی مشاغل سخت و زیان‌آور، در گذشته کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان‌آور ٢٠‌سال متوالی یا ٢٥‌سال متناوب فعالیت داشتند، بدون شرط سنی بازنشسته می‌شدند.
وی ادامه داد: بحث توالی و تناوب در آیین‌نامه به این صورت تعیین شده بود که چنانچه کارگران ١٠‌روز در سال غیبت داشته باشند توالی به هم خورده و براساس تناوب باید ٢٥‌سال کار کنند.
پورموسی با اشاره به اینکه براساس این قانون در حق کارگران اجحاف می‌شد، اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم، کارگرانی که به‌مدت ٧هزارو٣٠٠‌روز در مشاغل سخت و زیان‌آور حق بیمه پرداخت کنند پس از آن بدون درنظرگرفتن روزهای غیبت بازنشست شوند.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: البته این قانون در اردیبهشت٩٢ در صحن علنی مجلس تصویب شد و به تایید شورای عالی نگهبان نیز رسید اما سازمان تامین اجتماعی زیر بار اجرای این قانون نرفت تا اینکه امسال بالاخره این قانون تصویب شد و مقرر شده در آبان سال جاری اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه ٨‌درصد کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور کشور در استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: براساس این قانون حدود ١٥‌‌هزار نفر در کشور بازنشسته خواهند شد که این میزان در خراسان‌رضوی حدود هزارو٢٠٠‌نفر است.
علیرضا ظهیری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 14 / 8 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com