پینه دستان

پینه دستان


«شیوه ی چینش شرکت کنندگان و طرح سوال نظرسنجی در برنامه مناظره نشان از پیشداوری تهیه کنندگان این برنامه، درباره لزوم تغییر قانون کار داشت که این با اصل خبررسانی و طرح موضوع که رسالت اصلی رسانه ملی است مغایر است.»

داوود امیری، رییس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی ضمن انتقاد از شیوه ی انتخاب مهمانان برنامه مناظره که روز گذشته (16 آبان) با موضوع اصلاح قانون کار از شبکه اول سیما پخش شد، به ایلنا گفت: وظیفه ی رسانه ملی طرح موضوع و خبررسانی در ارتباط با اصلاحاتی است که قرار است صورت بگیرد. اگر قرار بر این است که برنامه ای ساخته شود که به طرح این مباحث بپردازد، شیوه ی انتخاب و چینش مهمانان باید عادلانه باشد و تکثر اراء به یک نسبت وجود داشته باشد.

این مقام صنفی توضیح داد: حضور جهار موافق و تنها یک مخالف اصلاح قانون کار نشانی از برقراری عدالت نداشت. این امر باعث شد که هشتاد دقیقه از این برنامه به موافقین طرح و تنها بیست دقیقه به مخالفان آن اختصاص یابد.

این فعال حقوق صنفی کارگران همچنین از شیوه ی طرح سوال نظرسنجی برنامه انتقاد کرد و گفت: قانون کار یک قانون حمایتی است که باید حداقل منافع جامعه کارگری را تضمین کند و روح سه جانبه گرایی بر آن حاکم باشد، پس اساسا طرح این سوال در نظر سنجی که این قانون باید به نفع کدامیک اصلاح شود درست نیست و جهتگیری خاصی را به بیننده القاء می کند.

امیری ضمن تاکید بر مواضع تشکل های رسمی کارگری در مخالفت با اصلاح قانون کار گفت: تشکل‌های رسمی کارگری اساسا با اصلاح قانون کار مخالفند و به نظر من باید در این برنامه حداقل سه تشکل از تشکل های رسمی کارگری حضور میافتند تا صدای جامعه کارگری را به گوش مسولین برسانند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 18 / 8 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com