پینه دستان

پینه دستان


مدیر‌عامل سازمان تامین اجتماعی کشور از تخصیص ١٤٠‌میلیارد تومان تسهیلات کوتاه‌مدت برای کارگران کل کشور خبر داد.
به‌گزارش شهرآرا، سید‌تقی در همایش سالروز تصویب قانون کار در مشهد با اشاره به ٥١‌هزار میلیارد کسری بودجه سال گذشته‌، تصریح کرد: سال گذشته ٩‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تقویت مالی سازمان و شش‌هزار‌میلیارد ریال به بخش درمان اختصاص داده شد. نور‌بخش عنوان کرد: در‌حال‌حاضر اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و رفع مشکل پنج‌هزار کارگر صنعت نساجی با تزریق منابع مالی لازم در بودجه سال‌٩٣ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی ‌با اشاره به اینکه تسهیلاتی از محل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای کارگران در نظر گرفته شده است، بیان کرد: با توجه به تصویب هیئت‌وزیران در آبان، مدت غیبت غیرموجه در قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از ١٠روز به ٣٦٥روز افزایش یافته است.رئیس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: راهبرد اصلی سازمان در سال جاری تمرکز بر امور بازنشستگان است، به‌طوری‌که مستمری بازنشستگان را ٢٥‌درصد افزایش داده است.نور‌بخش اظهار کرد: ٦٠‌درصد فاینانس درمان کشور با سازمان تامین اجتماعی است و اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز با مساعدت این صندوق بوده است.
وی با بیان اینکه ٢٥‌درصد مستمری بازنشستگان افزایش یافته است، تاکید کرد: تامین مسکن بازنشستگان نیز از برنامه‌های اصلی امسال‌ سازمان تامین اجتماعی است که با وزارت راه و شهرسازی در‌حال بررسی است.
﷯لزوم اصلاح قانون کار درراستای افزایش تولیدات داخلی
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر و اصلاح قانون کار، تصریح کرد: به‌دلیل حساسیت قانون کار باید اصلاح و تغییرات با ظرفیت‌ خاص و درراستای اشتغال‌زایی، افزایش تولیدات داخلی و انطباق با محدودیت‌های شرایط فعلی باشد.
احمدی بیان کرد: در شش‌ماهه اول سال، خراسان‌رضوی ٣٧‌هزار دلار صادرات و ١٠‌میلیون دلار واردات داشته که این نشان‌دهنده توازن در استان است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان افزایش ٣٠‌درصدی مزد کارگران‌، عنوان کرد: با توجه به گسترش فقر در کشور، مزد می‌تواند در بهره‌وری نیروی انسانی تاثیر‌گذار باشد.
﷯مخالفت با پیش‌نویس اصلاح قانون کار
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: چند سالی است که برخی نمایندگان مجلس و مسئولان درصدد اصلاح قانون کار برآمده‌اند، در‌حالی‌که با این اصلاح شاکله حمایت از حقوق کارگران را نشانه گرفته‌اند.
پورموسی تاکید کرد: پیش‌نویس اصلاح قانون کار نه‌تنها از کارگر حمایت نکرده؛ بلکه قوانین حمایتی را لغو کرده است.
بهاره مالکی 




نسخه درحال نمايش:

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com