پینه دستان

پینه دستان


علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس روزگذشته اعلام کرد براساس جدیدترین مذاکرات انجام شده، مقرر شد آخرین سبد هزینه خانوار و مجموع تورم سنواتی در تعیین دستمزد سال٩٤ کارگران لحاظ شود.
در این رابطه دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه به‌صورت متداول جلسات تعیین دستمزد در اسفند برگزار می‌شود، گفت: امسال پیشنهاد کردیم که جلسات بررسی حقوق کارگران زودتر برگزار شود تا تعیین حداقل دستمزد به روزهای آخر سال نیفتد.
رحمت‌ا... پورموسی افزود: هرساله تورم اسفند معیار اعلام حقوق کارگران است، براین اساس نمی‌توان به‌صورت قطعی از هم‌اکنون میزان افزایش حقوق کارگران را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه براساس قانون باید حداقل دستمزد براساس نرخ تورم تعیین شود، بیان کرد: با این حال این مسئله باید درنظرگرفته شود که در چند ماه اول سال٩٣ به‌دلیل تورم بالا کارگران تحت فشار بوده و این مسئله باعث شد تا سبد کالای آن‌ها کوچک‌تر شود.
وی ادامه داد: براین اساس انتظار می‌رود که در تعیین حداقل دستمزد سال٩٤ تلاش شود تا قدرت خرید کارگران که کاهش یافته است، جبران شود.
پورموسی تخصیص سبد کالا به کارگران را یکی از روش‌های جبران حقوق کارگران عنوان کرده و افزود: انتظار می‌رود که در سال٩٤ مسئولان همه کارگران را مشمول سبد کالا قرار دهند.دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کارکشور با اشاره به شروع به‌کار کارگروه‌های تعیین دستمزد در تشکل‌های کارگری بیان کرد: براساس اعلام بانک مرکزی یک خانوار چهارنفره ماهانه دومیلیون و ٥٠٠هزار تومان هزینه دارد، از طرفی کارفرماها نیز نمی‌توانند این میزان را تامین کنند، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود تا دولت با درنظرگرفتن سبدهای حمایتی در بخش غذا و بهداشت از خانوارهای کارگری حمایت کند.
﷯فرمول تعیین حقوق تغییر کند
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خراسان رضوی نیز با اشار ه به شروع کارگروه‌های تعیین حداقل دستمزد سال٩٤گفت: در این کارگروه‌ها کارفرما ضمن تایید این مطلب که قدرت خرید کارگران کاهش یافته از طرفی این مسئله را نیز بیان می‌کنند که رکود تورمی باعث شد تا قدرت مالی واحدهای تولید به‌شدت کاهش یابد.
حسین قنبری افزود: براین اساس کارفرماها هرچند مایل به افزایش حقوق کارگران هستند اما اعلام می‌کنند که این افزایش باید درحد متعادل بوده و باعث نشود که برخی کارخانه‌ها به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به تعدیل نیروهای خود شوند.رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خراسان رضوی با بیان اینکه باید روش تعیین حداقل دستمزد تغییر کند، گفت: سال‌هاست که بحث اجرای شیوه‌های جدید تعیین دستمزد و رده‌بندی شغلی کارگران برای حمایت از افراد با سابقه مطرح می‌شود اما تاکنون اقدام عملی انجام نشده است.
قنبری تاکید کرد: باید شیوه تعیین دستمزد به‌سمتی حرکت کند که به‌جای افزایش اسمی حقوق کارگران، قدرت خرید آن‌ها را افزایش دهیم.
﷯سبد کالا برای کارگران
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم که کارگران بتوانند زندگی را داشته باشند، گفت: هم‌اکنون وضعیت تعیین دستمزد به گونه‌ای است که برخی کارگران برای تامین معیشت مجبور هستند در دو جا کار کنند.
مرادی افزود: در تعیین حداقل دستمزد نباید فقط به بحث ریالی آن توجه شود بلکه باید شرایطی فراهم شود که سبدهای حمایتی نیز به اقشار کارگری تعلق بگیرد. وی تاکید کرد: مسئولان می‌توانند به‌راحتی با استعلام از تامین اجتماعی وضعیت سطوح مختلف کارگری را سنجیده و به افرادی که حقوقشان زیر خط فقر است، سبد کالا بدهند.
 جزایری



 

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: یک شنبه 7 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com