پینه دستان

پینه دستان


کلاسه پرونده: هـ ع/92/273     


موضوع: ابطال ماده2 آیین نامه اجرائی مواد 9 و 11 ق تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی


تاریخ ارجاع: 14 مهر 1393


مهلت اعتراض: از 04 آذر 1393 به مدت 20 روز


تاریخ تنظیم گزارش: 20 مهر 1393


بـسـمـه تـعـالـی
  دادنامه : 128                     * مــرجــع رسـیــدگــی : هیأت تخصصی پژوهشی * شـاکــی : حیدر حیدری فرزند غلامحسین * طرف شکایت : هیأت وزیران ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ « گردشکـار » * خلاصه دادخواست شاکی با ذکر دلیل مغایرت مصوبه با قانون یا شرع : بر اساس ماده 9 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب 31/3/1374 میزان ساعات کار کلیه جانبازان با توجه به نوع و درصد جانبازی و کاهش توانائی آنان به موجب آیین نامه ای است ... به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید . هیأت دولت در ماده 2 آیین نامه اجرائی میزان کسری ساعات کار موظف روزانه جانبازان را فقط به جانبازان 25 درصد به بالا منظور کرده و از شمول آن به جانبازان کمتر از 25% از جمله شاکی که 20% جانباز می باشد خودداری نموده است و این استثنا بر خلاف کلیت و عمومیت ماده 9 قانون فوق الذکر می باشد درخواست ابطال ماده 2 آیین نامه را دارد .
* خلاصه مدافعات مشتکی عنه : معاونت حقوقی رئیس جمهور ( معاون امور حقوقی دولت ) در لایحه دفاعیه واصله به شماره 146068 مورخ 18/9/1392 پس از دریافت نظریه اداره کل دفتر طرح ها و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرح مذکور در نامه شماره 7426/820/5406 مورخ 29/8/1392 اعلام کرده است : بر اساس ماده 9 قانون استنادی تعیین میزان ساعات کار کلیه جانبازان با توجه به نوع و درصد جانبازی و کاهش توانائی آنان بر عهده هیأت وزیران واگذار گردیده و هیچگونه الزامی بر کسر ساعات کار موظف همه جانبازان ندارد تکلیف بر تعیین میزان ساعات کار موظف با تکلیف بر کسر ساعات کار موظف متفاوت بوده و قانون استنادی ناظر بر تعیین میزان آن بوده و منصرف از کسر آن برای کلیه جانبازان می باشد و تشخیص آن بر حسب مورد به موجب قانون بر عهده دولت بوده و هیأت دولت پس از دریافت نظریه مسئولین مذکور در ماده 9 همان قانون برای جانبازان کمتر از 25% که کاهش توانائی ندارد کسری ساعات کار را ضروری تشخیص نداده است . نـظـریـه تـهـیـه کـنـنـده گـزارش : بر اساس نظریه کارشناسی اعضای کمیته موضوع ماده 9 همان قانون جانبازان کمتر از 25 درصد کاهش توانائی ندارند و الزام قانونی بر کسر ساعات کار موظف روزانه کلیه جانبازان ولو با فرض عدم کاهش توانائی وجود ندارد و ماده 2 آیین نامه اجرائی معترض مغایر قانون و خارج از اختیارات قانونی تشخیص داده نمی شود و قابل ابطال نیست . ضمناً دفتر کل طرح و لوایح معاونت حقوقی بنیاد در نامه ارسالی ادعا کرده است موضوع شکایت در تاریخ 29/8/1392 در هیأت عمومی رسیدگی و منجر به رد شکایت شده است ( پیگیری گردید ) جناب آقای دربین و همکاران محترم اعلام کردند در خصوص موضوع این پرونده مسبوق به سابقه نمی باشد .
امضاء تهیه کننده گزارش : سید کاظم موسوی
موضوع در جلسه مورخ .......... / .......... / .......... هیأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی مطرح ، نظریه هیأت به شرح آتی اعلام می گردد .
* اعـضـاء هـیـأت بـه اتـفـاق آراء عـقـیـده دارنـد : با ملاحظه نظریه تخصصی بنیاد شهید به شرح نامه شماره 7426/820/5406 مورخ 9/8/92 مبنی بر اینکه هیأت وزیران در اجرای ماده 9 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب 1374 مبنی بر تعیین میزان ساعات کار موظف روزانه جانبازان با توجه به درجه جانبازی و کاهش توانائی آنان تعیین نمایند و تکلیفی بر تعیین کسری ساعات به کلیه جانبازان نداشته اند و در رابطه با جانبازان کمتر از 25 درصد کاهش توانائی وجود ندارد و لذا بند 2 آیین نامه معترض عنه مغایرتی با قانون ندارد به استناد بند « ب » ماده 84 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 رأی به رد شکایت صادر و اعلام می گردد این رأی ظرف بیست روز از تاریخ صدور از سوی رئیس دیوان یا ده نفر از قضات دیوان قابل اعتراض است .
ذبیح اله واحدی رئیس هیأت تخصصی پژوهشی و فرهنگی دیوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com