پینه دستان

پینه دستان


عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از افزایش بیش از ۴۰ هزار تومانی سبد هزینه کارگری در پی افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان خبر داد.

«علی خدایی» در این باره به ایلنا گفت: بر اساس محاسباتی که در سال گذشته هنگام تصویب رقم مزد ۹۳ انجام داده بودیم خوراکی‌ها حدود ۴۰ درصد از سبد معیشت خانواده‌های کارگری را در بر می‌گرفت.

خدایی رقم مجموع سبد معیشت خانواده کارگری در سال ۹۳ طبق محاسبه نهاد کارگری متبوعش را یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت در نهایت شورای عالی کار در اسفندماه سال گذشته رقم مزد کارگران برای سال جاری را ۶۰۹ هزار تومان تعیین کرد.

او با اشاره به سهم ۲۰ تا ۲۵ درصدی نان از هزینه‌ خوراکی‌های جامعه کارگری، افزود: بنابراین افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به افزایش ۲/۴ درصدی کل هزینه خانواده‌های کارگری منجر می‌شود که معادل ۴۲۲۴۷ تومان است.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: نان یکی از اصلیترین مواد موجود در سفره خانواده‌های کارگری و اقشار کم درآمد است. ما به افزایش قیمت نان از دو جنبه نگاه می‌کنیم. یکی اینکه کارگران شاغل در نانوایی‌ها سال‌ها بود که دستمزدشان افزایش نیافته بود و ما انتظار داشتیم دولت این مشکل را با یارانه جبران کند، بنابراین حالا که این افزایش صورت گرفته است درآمد ناشی از آن باید در بخش دستمزد کارگران هزینه شود چرا که سخنگوی دولت هم یکی از علل افزایش قیمت نان را افزایش دستمزد کارگران اعلام کرده است.

خدایی در عین حال گفت: دوم آنکه این افزایش در سبد معیشت قطعا باید محاسبه شود. فردا اولین جلسه مشورتی مزد ۹۴ در وزارت کار برگزار می‌شود و این موضوع در جلسه فردا طرح می‌شود. تاثیر افزایش قیمت نان در سبد هزینه معیشت کارگران باید به صورت جداگانه محاسبه شود و قطعا از دولت انتظار داریم مزد کارگران را به همین میزان افزایش دهد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 11 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com