پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر محمدرضا سپهری در اولین جلسه کمیته پژوهشی استان که با حضور اعضای این کمیته و چهره های پژوهشی این استان برگزار شد، افزود: طبق بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور هم افزایی و جلوگیری از اتلاف منابع، تمام فعالیتهای آموزشی و پژوهشی این وزارتخانه به موسسه کار و تامین اجتماعی واگذار شده و این موسسه به عنوان اتاق فکری برای وزارتخانه متبوع است.

وی با بیان اینکه هرمزگان دارای مزیت های متعدد در حوزه های مختلف است، اظهار کرد: از طریق آموزش و پژوهش باید حلقه‌های مفقوده را شناسایی و از مزیتها در جهت ایجاد اشتغال و رفاه مردم منطقه بهره برد.

سپهری تاکید کرد: کمیته‌های آموزش و پژوهش باید به صورت منظم و با اهداف از پیش تعیین شده و با برنامه ریزی برگزار شود و این جلسات باید دستاوردهایی را داشته باشند.

وی، اطلس مشاغل سبز، توسعه خوشه های صنعتی و بازاریابی شبکه ای را از جمله پتانسیل های اشتغالزایی برای استان معرفی کرد و گفت: باید در این حوزه ها پژوهش انجام شود و این موسسه از طرحها ی تحقیقاتی و فعالیتهای پژوهشی مرتبط با وظایف و مأموریتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت می‌کند.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی بیان کرد: پژوهش در کشور مبتنی بر عرضه است و بر مبنای تقاضا نیست و پژوهشگران و موسسه های پژوهشی تقاضایی از مدیران برای پژوهش دریافت نمی کنند و در دانشگاهها نیز بیشتر موضوع های تحقیقی از سوی استادان مطرح می شود که در این راستا نظام آموزشی ما باید تغییر کند و برای تغییر در نظام آموزشی باید موانع از میان برداشته شود که این امر نیازمند تغییر در دانش، بینش و نگرش افراد است.

سپهری با بیان اینکه با توجه به گستردگی فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی که به‌دنبال شکل‌گیری یک سازمان یادگیرنده باشیم، تصریح کرد: باید حتما سیاست‌های پژوهشی خود را بازنگری و توسعه دهیم و فعالیت‌های پژوهشی نیز بازنگری و در قالب نظام جامع تدبیر و شایستگی عملیاتی شوند.

به گفته ی سپهری، تقویت روحیه همکاری، تغییر رفتار کارکنان، افزایش نرخ دانایی و در ارجحیت قرار دادن منافع سازمانی بر منافع فردی از جمله شاخص‌های پژوهش‌های مناسب و کاربردی است.

سپهری در ادامه با اشاره به تعبیر نادرست از خدمات در فرهنگ جامعه ایران گفت: به اشتباه بخش خدمات در مقابل بخش تولید قرار داده می شود و به عبارت دیگر عموماً ایجاد خدمت یک فعالیت غیر تولیدی و با تبعات منفی در اقتصاد منظور می شود، در حالی که بخش خدمات شامل طیف وسیعی از فعالیت های اقتصادی است که اساس و پایه رفاه و توسعه را در جامعه تشکیل می‌دهد و نباید در مقابل تولید قرار گیرد.

وی با تاکید بر هزینه پایین ایجاد یک فرصت شغلی در بخش خدمات نسبت به بخش های دیگر اقتصادی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته به طور متوسط سهم اشتغال بخش خدمات در اقتصاد حدود 60 تا 70 درصد و در ایران بسیار کمتر از این مقدار است و امروزه بخش های عظیم آموزش، بهداشت بیمه، حمل و نقل، ارتباطات و مخابرات همه در طبقه بندی خدمات قرار می گیرند.

سپهری در ادامه اقتصاد ملی ما را متاثر از اقتصاد جهانی دانست و گفت: تحولات جهانی بر کسب و کار ما تاثیر می‌گذارد و حرکت در دنیای مواج اقتصاد جهانی لوازم خود را می‌طلبد و سرعت تحولات به گونه‌ای است که اگر فرصت‌ها را نشناسیم و با تکنولوژی‌ها همگام نشویم و مدیریت خوبی نداشته باشیم از گردونه عقب می‌مانیم.

وی افزود: مدل‌های کسب و کار نیاز به آموزش دارد و باید نگاه خود را به دنیا، جامعه‌ خود و فضای کسب و کار کشور تغییر دهیم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com