پینه دستان

پینه دستان


مدیرکل سازمانهای تشکلهای کارگری وکارفرمایی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید به تشکلات رویکردی جدید است، گفت: تشکلات باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس، دلاور نظری در حاشیه آغاز برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای تخصصی مسوولان و کارشناسان تشکلهای کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه در دولت یازدهم رویکرد اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی است، افزود: این وزارتخانه با رویکرد عدم دخالت در امور تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند.

 

وی بیان کرد: تشکلهای کارگری و کارفرمایی بعنوان بازوان توانمند دولت باید صنفی خالص باشند و با مشارکت خود شکل بگیرند و به دور از دسته‌جات، اهداف خود را دنبال و انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

 

نظری با بیان اینکه ترکیب جمعیتی کشور آلمان از بسیار جهات مشابه ترکیب جمعیتی ایران است، افزود: این درحالی است که برابر آمارهای موجود، تعداد نهادهای مردمی و غیردولتی کارگری و کارفرمایی در کشور آلمان تا یک میلیون عدد گزارش می‌شود و در مقابل مطابق برآوردهای تقریبی گفته می‌شود که در ایران در حدود ۱۷ تا 45 هزار نهاد مردمی غیردولتی فعال صنفی کارگری و کارفرمایی وجود دارد که باید تعداد تشکلات توسعه یابد.

 

مدیرکل سازمان های تشکل های کارگری وکارفرمایی با تاکید بر مساله آموزش‌های تشکیلاتی در توسعه نهادهای صنفی و کارگری گفت: سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم درصدد است تا از طریق بسط و توسعه آموزش‌های تشکیلاتی علاوه بر گسترش توسعه کمی زمینه توسعه کیفی تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی را فراهم کند.

 

نظری همچنین از برنامه‌های سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بازبینی و اصلاح ساختارهای موجود صنفی خبر داد و گفت: ما به دنبال خالص‌سازی تشکل‌ها و غربالگری آن‌ها هستیم و افراد و تشکل‌های واقعی باید راس امور قرار گیرند تا بتوانند دولت را کمک کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 / 9 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com