پینه دستان

پینه دستان


آمارهای جهانی نشان می‌دهد ۱۱ درصد از کودکان در سراسر جهان در معرض کار اجباری هستند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا در حال حاضر ۱۶۸ میلیون کودک در سراسر جهان در معرض کار اجباری هستند اما از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ آمار این کودکان به یک سوم کاهش یافته است. سازمان بین المللی کار در گزارشی اعلام کرد: در تمام کشورهای جهان مساله آزار و اذیت کودکان و کار اجباری وجود دارد اما به رغم خطر ۱۱ درصدی کار اجباری در جهان، این آمار هر سال در حال کاهش است چرا که بسیاری از کشور‌ها اقدامات قانونی خود را برای مبارزه با کار اجباری کودکان افزایش داده‌اند.

سی‌اس مانیتور در این باره گزارش داد، در ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی (۲۰۱۴) آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن تمام انواع کار اجباری کودکان را تا سال ۲۰۲۰ میلادی در این مناطق ریشه کن کنند.

با وجود روند رو به کاهش سالانه آمارهای جهانی کار اجباری کودکان، این روند در سطح جهانی و منطقه‌ای به کندی پیش می‌رود. کار اجباری کودکان، علت و معلول فقر در جوامع مختلف است و بر کودکان، خانواده‌های آن‌ها، کشور و رشد جوامع تاثیر سوء می‌گذارد. کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب رتبه سوم را به لحاظ بالا‌ترین نرخ کودکان کار در جهان دارند. رتبه‌های اول و دوم به ترتیب مربوط به کشورهای آفریقایی و آسیا – اقیانوسیه می‌شود. هرچند در کشورهای آفریقایی این آمار کاهش یافته اما این روند به کندی پیش می‌رود.

گزارش اخیر سازمان بین المللی کار به کشورهای آفریقایی هشدار می‌دهد که هرچه سریع‌تر با این مساله مبارزه کنند. گزارش این سازمان همچنین به تغییر نوع کار اجباری کودکان اشاره می‌کند. پیش از این کودکان (۵۹ درصد) در بخش کشاورزی مجبور به کار بودند اما امروزه بکارگیری آن‌ها در بخش‌های خدماتی بیشتر شده است.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 3 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com