پینه دستان

پینه دستان


معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در کشور هفت میلیون نفر «بیکاره» داریم، افرادی که فاقد هرگونه درآمدی هستند.

دکتر «حسن طایی» روز پنجشنبه در بجنورد در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری رسمی دولت اظهار کرد: این افراد نه اشتغال دارند و نه مهارت، و در عین حال به دنبال اشتغال هم نمی‌گردند.

وی اضافه کرد: در اصطلاح خارجی [در زبان انگلیسی] به این گروه از بیکاران «neet» گفته می‌شود که در دوره‌ای به دنبال کار می‌روند، ولی پس از مدتی به صورت ابر پراکنده شده و خبری از آن‌ها نیست و در اصطلاح عامیانه به این بیکاران، «علاف» نیز گفته می‌شود.

وی افزود: این گروه بیکارگان می‌توانند برای بازار کار و اقتصاد ما مشکل ساز شوند و به نظر می‌رسد باید راهکاری اساسی برای مهارت آموزی و اشتغال این گروه اندیشیده شود.

سهم افغان‌ها از بازار کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار برآوردی، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در بازار کار ایران در دست افاغنه است.

طایی اظهار کرد: البته بر اساس آمار، شمار افاغنه ساکن در ایران می‌تواند بیش از این رقم باشد که این میزان فرصت شغلی در دست آنان است.

وی اضافه کرد: این گروه از اتباع خارجی، برخی از فرصت‌های شغلی سخت را در اختیار دارند که به نظر می‌رسد بیکاران ما در ایران کمتر به این نوع مشاغل علاقه مندند و یا حاضر به انجام آن نیستند.

وی در عین تاکید کرد: کارفرمایانی که به دنبال به کارگیری کارگر خارجی برای واحدهای تولیدی خود هستند، باید مراحل قانونی را بگذرانند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: یک شنبه 12 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com