پینه دستان

پینه دستان


یک فعال کارگری از تصمیم اخیر دولت برای اشتغال کارگران بیکار شده از طریق منابع صندوق بیمه بیکاری انتقاد کرد.

«عبدالـله وطن‌خواه» در این باره به ایلنا گفت: این اقدام به معنی آن است که منابع صندوق بیمه بیکاری به نقدینگی و سرمایه در گردش کارفرمایان تبدیل شود.

پیش از این «علی ربیعی»، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفته بود که وزاتخانه متبوعش آماده است تا ۲ هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق بیمه بیکاری را برای اشتغال مجدد کارگران بیکار در بخش تعاونی اختصاص دهد.

عضو مجمع نمایندگان کارگران استان تهران یادآور شد: در روابط کار از نظر ماهیت حقوقی هیچ تفاوتی میان کارفرمایان دولتی، تعاونی یا خصوصی وجود ندارد.

وی افزود: مطابق قانون بیمه بیکاری منابع صندوق بیمه بیکاری تنها برای پرداخت مستمری به کارگران بیمه شده‌ای که کار خود را از دست داده‌اند در نظر گرفته شده است.

وطن‌خواه افزود: اینکه دولت می‌خواهد از محل اعتبارات این صندوق کارفرمایان را به استخدام دوباره کارگران بیکار ترغیب کند عملی خلاف قانون است و این احتمال وجود دارد که از این پس همه کارفرمایان توقع داشته باشند که با پولی که توسط کارگران در صندوق بیمه بیکاری جمع آوری شده است دستمزد آن‌ها را پرداخت کنند.

به باور این عضو هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ممکن است سازمان تامین اجتماعی بتواند به استناد ماده ۱۲ قانون بیمه بیکاری با سرمایه گذاری بخشی از اعتبارات صندوق بیمه بیکاری نسبت به تایمن هزینه‌های این صندوق اقدام کند اما هیچ ماده قانونی اجازه نمی‌دهد که از اعتبارات این صندوق به عنوان سرمایه درگردش بنگاه‌های اقتصادی استفاده شود.

وطن‌خواه گفت: اگر قرار است دولت به عنوان متولی صندوق بیمه بیکاری از محل منابع این صندوق به تولیدکنندگان کمکی کند این کمک باید در چارچوب قوانین سرمایه گذاری صورت گرفته و نحوه بازپرداخت آن مشخص باشد.

وی گفت: صندوق بیمه بیکاری موسسه خیریه یا خزانه عمومی نیست که دولت و کارفرما توقع استفاده از منابع مالی آنرا داشته باشند، مطابق قانون دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی زمینه اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com