پینه دستان

پینه دستان


رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اصفهان در واکنش به سخنان امروز معاون روابط کار وزیر کار در ارتباط با اینکه «مزد ۹۴ کارگران ظرفیت پس انداز خواهد داشت» گفت: کارگران پس اندار نمی‌خواهند حداقل معیشت تامین شود، سپاس گزاریم.

علی یزدانی به ایلنا گفت: هر چند که باید همواره نسبت به بهبود شرایط امیدوار بود ولی این صحبت آقای هفده تن چندان با واقعیات جامعه مطابقت ندارد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور تصریح کرد: تجربه تصویب رقم ۶۰۸ هزار تومان برای پایه دستمزد سال جاری که حتی تامین کننده اجاره یک اتاق هم در شهرهای بزرگ نمی‌شود، نشان می‌دهد که این سخنان با واقعیت تطابق ندارد.

علی یزدانی با بیان اینکه مشکل اصلی نرخ تورم است که علی رغم آمار‌ها روز به روز بالا‌تر می‌رود، ادامه داد: علی رغم آمار و ارقام ارائه شده از سوی بانک مرکزی و سایر سازمانهای آماری واقعیت بالارفتن تورم را نشان می‌دهد و حداقل اقدام مثبت این است که افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد. 

وی افزود: ماده ۴۱ قانون کار تاکید دارد که افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم انجام شود، اما همانگونه که تاکنون دیده‌ایم در هیچ سالی نه تنها حقوق کارگران متاسب با نرخ تورم افزایش نیافته، بلکه همواره نصف آن بوده است.

یزدانی اضافه کرد: افزایش تورم باعث شده که روز به روز قدرت خرید کارگران کاهش یابد. تورم لجام گسیخته همواره رو به افزایش بوده است. امسال به طور میانگین ۳۰ الی ۴۰ درصد بر قیمت اجناس و اصلی‌ترین مواد غذایی مورد نیاز مردم افزوده شد و این اجحاف بزرگی در حق کارگران بود.

و ی گفت: اگر آقای هفده تن به فکر بهبود وضعیت کارگران است بهتر است به همراه سایر مسولین که در موضوع تعیین مزد دخالت دارند توجه ویژه به موضوع افزایش تورم و رابطهٔ مستقیم آن با میزان حقوق کارگران داشته باشد.

گفتنی است، «حسن هفده‌تن» صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های عمومی وعده داده است دستمزد سال آینده کارگران به گونه‌ای تعیین خواهد شد که به آن‌ها قدرت پس انداز بدهد.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 17 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com