پینه دستان

پینه دستان


رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: واردات بی‌رویه یکی از عوامل مهم افزایش کارگران فصلی و بیکاری است.

 

رحمت‌الله پور موسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات کارگران فصلی، پرداخت نشدن حق بیمه است، تصریح کرد: در حال حاضر کارگرهای فصلی نهایتا سه ماه در کارخانه کار می‌کنند و در همان مدت نیز بیمه می‌شوند و پرداخت نشدن حق بیمه در سایر ماه‌های سال یکی از مشکلات این قشر است.

 

وی افزود: طی سال‌های گذشته و افزایش واردات شاهد افزایش کارخانجاتی بوده‌ایم که فصل‌های بهره‌برداری در آن‌ها از 9 ماه به 6 و سپس به سه ماه کاهش یافته است و این امر باعث افزایش کارگران فصلی شده است. موضوع پرداخت حق بیمه کارگران فصلی در سایر ماه‌های سال بارها پیگیری شده اما تاکنون عملا هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

پور موسی در خصوص مشکل پرداخت نشدن حق بیمه کارگران فصلی، گفت: طبق قانون کار چنانچه کارگری حین انجام کار آسیب ببیند و یا فوت شود در صورتی بیمه شامل وی می‌شود که در 10 سال گذشته 356 روز و در آخرین سال کاری 90 روز بیمه باشد که در غیر این صورت به خانواده وی حق بیمه تعلق نمی‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: آمار دقیقی از کارگران فصلی در دست نیست. متاسفانه شاهد این هستیم که کارخانجاتی که ماهیت دائمی دارند به سمت جذب کارگران فصلی می‌روند.

 

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 17 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com