پینه دستان

پینه دستان


اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی

نماینده محترم مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی

برادر ارجمند و فرهیخته جناب آقای سردار کریمی 

بااهداء تحیت و سلام   ؛

                احتراماٌ ضمن تبریک ایام با سعادت ربیع الاول به استحضار میرساند نظر به اینکه لایحه طرح خروج از رکود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان محترم مردم قرار گرفته و به امید آنکه این طرح بتواند قفلهای بازنشده اقتصاد کشور بویژه در ماده 16 و 17 طرح مذکور که مواردی از قانونکار ، قانون تامین اجتماعی جهت اصلاح مطرح می باشد را باز نماید بدینوسیله نظریه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان به عنوان نماینده قشر عظیمی از کارگران استان به شرح ذیل معروض میگردد :

     اولاً قانونکار قانونی معتبر و مترقی است که مشخصاً در ماهیت دچار کمترین مشکل بوده ولی متاسفانه در بحث اجرابه درستی انجام نمی شود پس اگر مواد قانونکار بدرستی انجام شود حداقل مشکلات را شاهد خواهیم بود .

ثانیاً قانونکار نمی تواند به عنوان یکی از موانع تولید باشد بلکه موانع اصلی تولید نبود منابع ، زیادی نرخ مالیات و شیوه اجرای غلط آن عدم دسترسی به زمین ، عدم همکاری بانکهای عامل  و ...... می باشد که بایستی به آنها پرداخت نه قانونکار که تنها چتر حمایتی بر سر کارگران است! ! ! !

        ثالثاً عنوان ماده 16 در طرح مذکور مغایر و مخالف ماده 73 قانون برنامه پنجم توسعه بوده ودر شرایطی که در این ماده قانونی به دولت تکلیف گردیده در راستای افزایش سه جانبه گرایی و کاهش تضاد میان کارگروکارفرما و تقویت نهادهای مرتبط هرگونه تغییر و اصلاح انجام پذیرد متاسفانه در طرح ارائه شده هیچ اثری از ایجاد این رویکرد دیده نمی شود و صرفاً به فهم و درک جامعه کارگری نگاهی نا مهربانانه داشته اند .

     رابعاً در ماده 16 الحاقی تبصره 3 آن قرارداهایی که بیش از 30 روز باید بصورت کتبی در فرمت خاص قرارگیرد وطی دستورالعمل های وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی و تبصره ماده 10 قانونکار روش تنظیم قرارداد احصاء گردیده است  ، بنابراین این ماده صرفاً شرایط ناامن تری برای امنیت شغلی کارگران بدنبال خواهد داشت .در این خصوص و قراردادهای کار نظر شفاف و صریح جامعه کارگری انجام ناصحیح قراردادها می باشد چرااینکه قراردادکار از نظر ما فقط در مشاغل موقت و غیر دائم وجاهت داشته و برای امور مشاغلی که ماهیت دائمی و مستمر دارند قرارداد معنا و مفهومی ندارد مقوله ای که متاسفانه علیرغم  تاکید فراوان از طرف جامعه کارگری نه تنها از نگاه نمایندگان محترم مردم مغفول مانده است بلکه سالیان گذشته برخی از نمایندگان محترم نیز به دنبال تشدید کردن وضعیت نامناسب کارگران قراردادی می باشند . از طرفی در قسمت ب بند ذیل به عنوان بند ح (ز ) متن ماده 10 قانونکار اضافه شود و ...... باید عنوان کنیم آیا کارفرمایان محترم به فلسفه بهره وری اعتقاد ندارند ، زمانی بهره وری تحقق می گردد که امنیت شغلی کارگران مخدوش نباشد و با آرامش و خیالی آسوده در صدد تولید با کمیت و کیفیت بهتر باشد .

خامسا در حوزه فسخ قرارداد کار و ماده 25 قانونکار خاطر نشان می گردد قرارداد کار جزء عقود لازم است وبه استناد ماده 185 قانون مدنی احصاء گردیده است لذا تاکید می نمائیم ، قرارداد کار عقد است نه ایقاع و شرایط فسخ در قانونکار وجود ندارد و صرفاً به جهت اینکه گفته شود قرارداد کار مدت ندارد ، مشخص می کند ، که این مقوله مغایربا اصول شرع و قوانین عام و خاص جمهوری اسلامی ایران می باشد .

توفیقات روز افزون شمارا از درگاه ایزد منان خواهانیم .

                                    با احتــرام

                                                             ریاست کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی

                                                        رحمت ا...پور موسی

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 18 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com