پینه دستان

پینه دستان


 به نقل از خبر گزاری مهر  رئیس کانون عالی پارسا به مهر اعلام کرد:

احتمال تغییر ترکیب شورای ‌عالی کار در آستانه تعیین مزد 90

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از پیگیری تغییر ترکیب شورای عالی کار در آستانه تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: عدم رعایت 3 جانبه گرایی، دلیل اصلی این اقدام است.

 

محمد پارسا در گفتگو با مهر از پیگیری تغییر ترکیب شورای عالی کار در آستانه برگزاری نشستهای رسمی پایان سال این شورا برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده خبر داد و گفت: متاسفانه با اقدامات انجام شده، رعایت 3 جانبه گرایی در این شورا مخدوش شده است.

 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: اخیرا در نشست مشترکی که با مسئولان ارشد وزارت کار و امور اجتماعی در این زمینه داشته ایم نسبت به این تغییر ترکیب اعتراض کردیم.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در دوره وزیر کار و امور اجتماعی سابق این تغییر در ماده 5 نحوه برگزاری جلسات شورای عالی کار انجام شده بود که به مخدوش شدن رعایت 3 جانبه گرایی منجر شد.

 

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: با اصلاحی که در ترکیب اعضای شورای عالی کار صورت گرفته بود 2 عضو جدید از دولت متشکل از وزیر رفاه و صنایع و معادن به ترکیب قبلی اضافه شده بودند.

 

به گفته پارسا، هرچند در ابتدا حضور نمایندگان بیشتری از سوی دولت در این شورا مشروط بود ولی در مصوبه جدید این شرط از بین رفت و حضور آنها را قانونی کرده بودند که این موضوع به ضرر کارگران و کارفرمایان انجامید.

 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اعلام اینکه طبق تصمیم جدید جلسات شورای عالی کار با 7 عضو رسمیت می یابد که تعداد زیادی از آنها می توانند با حضور در جلسات، بدون نظر کارگران و کارفرمایان رای بدهند و آن را تصویب کنند، گفت: این موضوع مورد اعتراض نمایندگان کارگران واقع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است تغییر و یا اصلاحی در ترکیب شورای عالی کار ایجاد شود باید به مجلس برود و یا از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در هر صورت این موضوع را صورتجلسه کردیم که اگر مورد پیگیری قرار نگیرد، خودمان آن را بررسی خواهیم کرد.

 

پارسا همچنین به موضوع پیگیری ایجاد تشکل های جدید کارگری در بنگاه های بالای 35 نفر کارگر پرداخت و افزود: البته این موضوع هم اکنون در برخی از استانها آغاز شده است و به زودی در سایر بخشهای کشور نیز مورد پیگیری واقع می‌شود.

 نقد مدیر وبلاگ امیدواریم نمایندگان محترم اهم ومهم وظایفشان  را بدانند وبا مواجه منطقی با آن تصمیم بگیرند 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 20 / 11 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com