پینه دستان

پینه دستان


معاون وزیر کار از بیکاری ۳۵ هزار نفر از مجموع ۱۹۰ هزار نفر جمعیت فعال استان ایلام خبر داد.

«حسن طایی» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام، با بیان اینکه باید تعداد فرصت‌های شغلی در این استان سالانه به نزدیک ۱۰ هزار نفر برسد تا بتوانیم مشکلات بازار کار را حل کنیم، افزود: اشتغال خروجی یک سیاست خارجی نیست بلکه محصول یک سیستمی است که بتواند خوب و مفید عمل کند.

طایی افزود: حل مشکلات مربوط به اشتغال از یکسو نیازمند کارگزاران اقتصادی بوده و از سوی دیگر نیازمند بازیگران اجتماعی (انجمن‌ها، نهاد‌ها، تشکل‌ها و احزاب) است که همگی این موارد می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش تاثیرگذاری را داشته باشند.

طایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال حاصل مولفه‌های مختلفی است، افزود: آموزش، سرمایه گذاری، محیط مناسب، فضای مساعد سرمایه گذاری و وجود تقاضا وبازار مناسب از مهم‌ترین این مولفه‌ها است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرهنگ سازی مناسب و بهره وری نیروی کار، ریسک پذیری جریان تجارت خارجی دوسویه و نظام کارآمد را از دیگر مولفه‌های مهم در ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ساماندهی کسب و کارهای خانگی خرد و کوچک یکی از سیاست‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که بتواند آن‌ها را در قالب یک فرد یا بنگاه از هنگام تهیه مواد اولیه تا تولید و بازاریابی حمایت کند.

طایی یادآور شد: بدون شک رشد اقتصادی باعث به گردش درآمدن رونق اقتصادی و توسعه و حرکت واحدهای تولیدی، صنعتی شده که می‌تواند اشتغال پایدار را به وجود آورد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت دولت از کارآفرینان، گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به کارآفرینان دارد و آن‌ها را همکاران خود در بخش خصوصی و مددکارانی در ارایه برنامه‎ و طرح‎های خود می‌داند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 24 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com