پینه دستان

پینه دستان


یک فعال حقوق صنفی کارگران نسبت به حضور سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی واحدهای تولیدی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان تحت عنوان نماینده کارگری انتقاد کرد.

«رضا سلطانعلی‌پور» در این باره به ایلنا گفت: نحوه تشکیل و انتخاب برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان با قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه مغایر است.

او افزود: برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان یا از مدیران میانی واحدهای تولیدی انتخاب می‌شوند یا از سرپرستان کارگاه‌ها و در اصل نماینده کارفرمایان هستند.

نماینده اخراجی کارگران نگهبان مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر تصریح کرد: حضور این افراد به عنوان نماینده کارگری در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به نوعی به چالش کشیدن و دور زدن قانون کار است.

سلطانعلی‌پور در ادامه با اشاره به پرونده خود و شمار دیگری از همکارانش در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر، گفت: دی ماه سال گذشته من و دو نفر دیگر از همکارانم از واحد نگهبانی مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون اخراج شدیم.

این فعال کارگری با اشاره به تایید حکم اخراج خود و همکارانش در هیات تشخیص اداره کار شوشتر در ماه‌های گذشته، گفت: هم اکنون در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر طرح دعوی کرده‌ایم و خواستار پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی و بازگشت به کار خود هستیم.

او تصریح کرد: هیات حل اختلاف باید با توجه به سابقه کار و مستمر بودن شغل‌مان بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار رای به بازگشت به کار دهد و هر تصمیم دیگری مشروعیت این مرجع حل اختلاف را از بین خواهد برد.

ایلنا پیش از این گزارش داده بود مدیر حراست کارخانه کشت و صنعت کارون شوشتر با صدور نامه‌ای در تاریخ ۳۰ دی ماه پارسال تاکید کرده است آقای سلطانعلی‌پور از این پس حق نمایندگی کارگران را ندارد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 28 / 10 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com