پینه دستان

پینه دستان


هنوز یک هفته از مرگ کارگر 23 ساله معدن گله توت زرند نگذشته بود که معادن کرمان باز هم حادثه آفرید و این بار کارگر ۳۱ ساله معدن «همکار» در خطر فلج شدن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز پنجشنبه (۱۶ بهمن ماه) یک کارگر بخش استخراج معدن «همکار» واقع در شهرستان راور بر اثر ریزش ناگهانی زغال سنگ دچار حادثه شد و در اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد.

مجید نیکخواه کارگر ۳۱ ساله معدن همکار که بر اثر این حادثه دچار شکستگی مهرهٔ کمر شده است، به احتمال زیاد صبح فردا (یکشنبه 19 بهمن) تحت عمل جراحی سنگینی قرار خواهد گرفت.

یکی از اعضای کادر درمانی این کارگر در بیمارستان باهنر کرمان به ایلنا گفت: از روز گذشته که این کارگر را به بخش اعصاب بیمارستان باهنر منتقل کرده‌اند تحت دارو درمانی قراردارد و به گفتهٔ پزشکان در صورت باثبات شدن وضعیت جسمانی، تا صبح فردا تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت جسمانی این کارگر معدن گفت: شکستگی مهره کمر باعث شده تا ریسک عمل بالا‌تر رود و با تشخیص فلج اندام تحتانی، تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

این منبع خبری هرگونه تشخیص قطعی در این مورد را به نتیجهٔ عمل جراحی این کارگر جوان موکول کرد.

چند کارگر دیگر باید قربانی شوند؟

بخت با مجید نیکخواه یار بوده که هنوز نفس می‌کشد. این معدن در سال‌های گذشته شاهد حوادث مرکباری بوده است. در تازه ترین نمونه در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۹۳ بود که یکی از کارگران معدن همکار به نام «ابراهیم ضیاء‌الدینی» در حادثه‌ای مشابه جانش را از دست داد. کارگران معدن، یکی از دلایل اصل حادثه در معدن همکار را شییب زیاد کارگاه و نبود نیروی انسانی کافی عنوان کرده بودند. به گفتهٔ کارگران معدن همکار، وجود کارگاهایی با شیب زیاد برای استخراج را یکی از دلایلی دانسته‌اند که می‌تواند منجر به وقوع چنین حوادثی شود.

معدن همکار در شهرستان راور واقع شده است و یک معدن شبه دولتی وابسته به شرکت زغال سنگ است
حوادث خطرناک در معادن زغالسنگ کرمان تمامی ندارد. این حوادث در حالی تکرار می شود که کار‌شناسان بار‌ها نسبت به بکارگیری تجهیزات مناسب و عدم استفاده از بهره‌برداری سنتی هشدار داده‌اند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 19 / 11 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com