پینه دستان

پینه دستان


 هدفمندسازي يارانه‌ها در تعيين دستمزد سال آينده محسوب مي‌شود

 

 نماينده كارگران در شوراي عالي كار گفت:هر سال شاهد افزايش دستمزد كارگران هستيم و امسال نيز هدفمندسازي يارانه‌ها در تعيين دستمزد سال آينده بسيار مطرح است.

 

 ناصر برهاني - نماينده كانون شوراي اسلامي كار در كميته‌هاي دستمزد سال آينده‌ي كارگران - در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: كميته‌ها در حال بررسي و ارزيابي دستمزد كارگران با توجه به سبد خانورها، تورم و غيره هستند و گزارش نهايي آن نيز در اسفند ماه اعلام مي‌شود.

 

 وي با بيان اين‌كه هدفمندسازي يكي از بحث‌هاي جدي در تعيين دستمزد سال آينده است، اظهار كرد: افزايش دستمزدها هميشه بوده است و امسال هم بحث هدفمندسازي حتما در اين افزايش‌ها اعمال مي‌شود.

 

 برهاني خاطر نشان كرد: بايد هم مشكلات كارفرمايان و هم مشكلات كارگران را در نظر گرفت و سپس تصميم‌گيري كرد.

 

 وي در پايان گفت:‌ جلسات كارگروه مزد هر دو هفته يك بار با حضور معاون كار برگزار مي‌شود. جلسه بعد نيز حتما هفته آينده برگزار مي‌شود.

 

 ولي الله صالحي يكي ديگر از نمايندگان كارگري در شوراي عالي كار، درباره حداقل دستمزد سال آينده گفت: تاكنون دو جلسه برگزار شده است و موضوعات مطرح شده در آن جلسات در حد جمع‌آوري اطلاعات و نظرات كارگران درباره ميزان دستمزد سال آينده است.

 

 وي افزود: در ارتباط با دستمزد قانون تكليف را براي ما روشن كرده است. براساس اصل 42 قانون كار كه درباره تامين حداقل دستمزد است، ما عواملي از جمله نرخ تورم كه توسط بانك مركزي اعلام مي‌شود و سبد خانوارهاي كارگري را مد نظر قرار مي‌دهيم.

 

 وي با بيان اين‌كه با درست اجرا شدن هدفمندسازي يارانه‌ها معيشت خانوارهاي كارگري بهتر مي‌شود، خاطر نشان كرد: اگر قانون هدفمندسازي يارانه‌ها دقيق اجرا شود مي‌تواند كمكي موثر به معيشت خانوارهاي كارگري در دهك‌هاي پايين كند.

 

 وي تصريح كرد: هدفمندسازي يارانه‌ها به مجموعه درآمدها و معيشت خانوارها بهبود مي‌بخشد اگر به صورت كامل و دقيق اجرا شود.

 

 صالحي در پايان گفت: معمولا جلسات كميته‌ها هر 15 روز يكبار تشكيل مي شود و از برگزاري آخرين جلسه نيز 8 تا 10 روز مي‌گذرد.

 

 

 

 

جزئیات نشست امروز کمیته دستمزد

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه نشست امروز نیز مانند دو جلسه قبلی این شورا فرعی و تحت عنوان پیش جلسه بوده است، اظهار داشت: طی روزهای آینده نیز موضوع مربوط به دستمزد کارگران پیگیری خواهد شد.

مهر: با برگزاری یکی دیگر از نشست های کمیته دستمزد شورای عالی کار در روز جاری و همچنین برگزاری نشست شورای عالی اشتغال؛ این روزها موضوعات مربوط به اشتغال و دستمزد روزهای پرترافیک و شلوغی را سپری می کنند.

 

محمد پارسا از برگزاری نشست امروز یکشنبه کمیته دستمزد شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برای فراهم کردن زمینه افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران کشور خبر داد و گفت: در نشست امروز موضوعات مختلف کارشناسی توسط گروه های مختلف مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه نشست امروز نیز مانند دو جلسه قبلی این شورا فرعی و تحت عنوان پیش جلسه بوده است، اظهار داشت: طی روزهای آینده نیز موضوع مربوط به دستمزد کارگران پیگیری خواهد شد.

 

پارسا از برگزاری نشست جمع بندی کانون های عالی شوراهای اسلامی کار استان ها در روز دوشنبه خبر داد و گفت: در نشست امروز همچنین در مورد وضعیت بازرگانی، تولید، صنعت و صنایع مختلف بحث و بررسی صورت گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در مورد مسائل مربوط به اشتغال کشور توسط صنوف مختلف کارگری و کارفرمایی بحث شد. در مجموع حدود 15 نفر از نمایندگان گروه های مختلف در نشست امروز شورای عالی کار حضور داشته اند.

 

این مقام مسئول کارگری در مورد ترکیب نهایی شورای عالی کار به حفظ 3 جانبه گرایی و حضور 3 نماینده صاحب رای از هر یک از گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت خبر داد و بیان داشت: 2 نفر عضو جدید از گروه دولت در جلسات مختلف حضور می یابند و نقش مشورتی ارائه خواهند داد.

 

همچنین ولی الله صالحی نیز دیگر نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار در مورد جلسه امروز این شورا به طرح موضوعات کارشناسی اشاره کرد و گفت: بحث اثرات مزد در قیمت تمام شده تولیدات، وضعیت صنعت، تولید و بنگاه ها نیز بررسی شد.

 

عضو شورای عالی کار به طرح مسائل مربوط به کمبود نقدینگی از سوی کارفرمایان، مشکلات بازار و تولید اشاره کرد و افزود: طبیعتا ما نیز به نمایندگی از کارگران کشور در خصوص مسائل مربوط به جامعه کارگری بحث و تبادل نظر کردیم.

 

با آغاز جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و نشست های 3 جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت؛ همچنین برگزاری نشست های شورای عالی اشتغال می توان گفت این روزها موضوع اشتغال و دستمزد مشمولان قانون کار کشور به یکی از موضوعات اصلی و مورد بحث کشور تبدیل شده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 27 / 11 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com