پینه دستان

پینه دستان


قرارداد کاری میلیون‌ها نفر این روزها به امضا می‌رسد، اما شرایط نامناسب عرضه و تقاضای نیروی کار و ناتوانی دولت‌ها در حل مسائل بازارکار باعث شده تا امروزه از هر ۱۰شاغل تنها یک نفر قرارداد دائم داشته باشد.
یکی از مسائلی که هرساله در زمان انعقاد قراردادهای کار مطرح می‌شود، آگاهی‌نداشتن کارگران از حقوق خود است، مسئله‌ای که موجب می‌شود تا در برخی از قرادادها مواردی ذکر شود که به ضرر کارگران است. این مسئله بهانه‌ای شد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
در این رابطه نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی با بیان اینکه هر شرکتی شرایط خاصی برای خودش دارد که در قرارداد درج می‌گردد، آن‌ها را به دقت مطالعه کنید، گفت: اولین بحث حقوق کارگران، دادن یک نسخه از قرارداد به آن‌ها می‌باشد که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از کارگاه‌ها از دادن نسخه قرارداد به آن‌ها خودداری می‌کنند.
احسان سهرابی افزود: همچنین در قرارداد باید مدت‌زمان کار در هفته و روز تعطیلی مشخص شود. وی تصریح کرد: در قرارداد تاریخ شروع به کار و اتمام کار باید به دقت درج شود. در قرارداد باید قید شود که به شما بیمه تعلق می‌گیرد یا خیر. مبلغ حقوق شما با ریز جزئیات باید حتما درج گردد. قانونی در زمینه تمدید قرارداد وجود دارد، اگر کارفرما به صورت کتبی یا شفاهی به کارمندش اعلام کند که قراردادش تمدید خواهد شد، قرارداد تمدید شده تلقی می‌گردد. دقت کنید که شفاهی بیان کردن این مورد هم در قانون مورد تایید است.
وی تصریح کرد: شما اگر قرارداد نداشته باشید هم باید قبل از ترک شرکت ١ماه به شرکت مهلت بدهید. بعد از اتمام ١ماه مهلت برای خروج از شرکت، شرکت شما باید تا ٢ماه بعد از خروج شما با شما تسویه حساب کند. البته بعضی شرکت‌ها در قراردادهاشان این مدت را تغییر می‌دهند که شما باید موقع امضا قرارداد این مورد را در نظر داشته باشید.
موسوی‌زاده 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 / 1 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com