پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهمترین خبری که در این هفته تعاون،اشتغال رخ داد چیزی جزتعیین تکلیف کارفرمایان نبود. هر ساله بعد از اینکه حقوق کارگران تعیین می شود، کارفرماها موظف می‌شوند حقوق را در فروردین ماه افزایش دهند. این در حالی است که امسال این مسئله مانند روال قبل نیست. چرا که یک بند از بسته حقوق تأیید نهایی نشده است.

 افزایش حق مسکن از 20 هزار تومان به 40 تومان تنها بندی از افزایش حقوق است که برای اجرا نیازمند تأیید دولت است. موضوع افزایش حق مسکن تنها موضوعی است که ابلاغ آن منوط به تأیید هیأت وزیران است. حق مسکن آخرین بار در مرداد ماه سال 92 از10 هزار تومان به 20 هزار تومان افزایش یافت. اما اکنون این مصوبه بعد از گذشت 3 ماه از سوی هیئت دولت به تصویب نرسیده است.

*شرایط جدید بازگشت موسسات تعاونی به بازار پول اعلام شد

علیرضا ناطقی، مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون با اشاره به اینکه تأسیس موسسه اعتباری صرفاٌ در قالب شرکت سهامی عام یا تعاونی های سهامی امکان پذیر است گفت: توان تامین سرمایه لازم برای تأسیس موسسه اعتباری از جمله شرایط تأسیس موسسه اعتباری است.

*تسهیل ورود به بازار کار و اشتغال پایدار با مشاوره و هدایت مناسب

حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، مشاوره و هدایت مناسب اشتغال را موجب تسهیل ورود به بازار کار و اشتغال پایدار عنوان نمود و از مشاوره و هدایت شغلی بیش از 66 هزار نفر ساعت کارآموزان و کارجویان تهرانی در سال گذشته خبر داد.

*دور تازه اخراج کارگران صنایع نساجی در سال 94 با تشدید مصرف پوشاک خارجی

 از دیگر اخبار این هفته پرونده قربانیان برندهای خارجی بود. محمد محسن مظاهری،مدیرعامل نساجی بروجرد با بیان اینکه بیکاری کارگران ایرانی نتیجه واردات بی‌رویه کالاست، گفت: با آغاز سال 94 دور تازه‌ای از اخراج کارگران صنایع نساجی شروع شده که علت اصلی آن تشدید مصرف پوشاک خارجی از سوی مردم است.

 از دیگر اخبار در این پرونده اظهارات امین منانی،قائم‌مقام گروه صنعتی انتخاب بود که  با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه کالای خارجی، خرید کالای داخلی را کاهش داده است، گفت: به‌شرط ساماندهی کالای وارداتی و افزایش خرید مردم، امکان جذب 2هزار نیروی کار جدید را داریم.

بهروز فروتن، مشاور عالی کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت صنایع غذایی فعال است گفت: مردم باید واحدهای صنعتی را حمایت کنند و تا رسیدن به وضعیت مطلوب کاستی ها را کمتر ببینند تا مشکلات حل شود.

همچنین حسن زاده دلیر، رئیس انجمن صنایع چرم ایران با بیان اینکه 80 درصد کارگران مو زدایی در واحد‌های تولیدی چرم افغانی هستند گفت:به دلیل وجود هزینه‌های بالای زندگی،کارگران ایرانی تمایلی به کار کردن در واحد‌های تولیدی چرم ندارند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 31 / 1 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com