پینه دستان

پینه دستان


دولت وملت همدلی وهمزبانی

جناب آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون ، کار ورفاه اجتماعی-  برادرارجمند جناب آقای رشیدیان استاندارمحترم خراسان رضوی

نمایندگان محترم مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی- اطلاعات محترم کارگری خراسان رضوی

              مدیر کل محترم تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی – مدیرکل محترم صنعت ،معدن وتجارت خراسان رضوی

                  حراست محترم تعاون کارورفاه اجتماعی خراسان رضوی-  حراست محترم صنعت ،معدن وتجارت خراسان رضوی

بااهداء تحیت و سلام   ؛

                احتراماٌ ضمن عرض تبریک موالید و مناسبتهای خجسته شعبان المعظم معروض می دارد همانگونه که مطلع هستید ایجاد اشتغال جدید متحمل هزینه های بسیار هنگفتی برای دولت می شود وبه همین دلیل حفظ و صیانت از مشاغل موجود بسیار مهم تر از اشتغالزایی است کمااینکه شرایط اشتغال پایدار جدید و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی نیز پس از حفظ مشاغل موجود می بایست در دستور کار جدی دولتمردان و متولیان قرارگیرد .

در حالیکه دشمنان قسم خورده نظام از جهات مختلف جنگ های ظالمانه ای را برعلیه مردم کشور عزیزمان ایران به راه انداخته اند ، اماجنگ اقتصادی مقوله ای که سفره مردم و بویزه قشر ضعیف را نشانه رفته است و بیش از هرمقوله دیگر باید به آن توجه مدبرانه داشت ، علیرغم فرمایشات گهر بار مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تاکید معظم له به حفظ شغل و نیروی کار که آخرین این تاکیدات در هفته کاروکارگر( 09/02/94 ) انجام گردید اما متاسفانه شاهد افزایش چشمگیر تعطیلی کارگاهها و بیکار شدن بسیاری از کارگران حتی با سوابق بالای کاری می باشیم .

امروز که کارگران بیش از هرزمان نیاز به امنیت شغلی و آسایش روحی و روانی دارند و کارفرما نیز نیاز به امنیت سرمایه گذاری،متاسفانه عوامل بسیار زیادی این امنیت را از بین برده است وهر روز بر خیل بیکاران افزوده می شود .

در حالیکه همزبانی و همدلی شعار سال اعلام شده ولی با کمال تاسف امروز فقط شاهد همزبانی هستیم وبا هر مسئول و هر دستگاهی صحبت می کنیم فقط عنوان می کنند در ست است باید مشکل حل شود ، باید همکاری شود و...... ولی از همدلی خبری نیست .

دوستان عزیزو سروران ارجمند وقتی مشکل حل خواهد شد که همدلی باشد وکار عملیاتی حل شود نه در قالب حرف و زبان و فقط شعار را به نظاره بنشینیم .

واردات بی رویه تولیدات و کالاهای خارجی بویژه کالاهای چینی ، عدم همراهی و همکاری بانک های عامل ، مشکلات نظام مالیاتی ، عدم اختصاص یارانه به بخش تولید و عدم تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار و ...... کمر اقتصاد را فلج نموده اما کار به همین جا ختم نشده و متاسفانه بخشنامه ها و آیین نامه هاو بروکراسی اداری و عدم همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی و خدماتی نیز عرصه رابرای بخش کارو تولید به میدانی سخت و دشوار تبدیل کرده است .

روزی شاهد قطع گاز شرکت تولیدی و توقف تولید بخاطر بدهی می باشیم و  روزی دیگر مامورین برق باعث توقف تولید به همین دلیل می شوند ، کارگاهی را شهرداری بدلیل در محدوده نبودن متوقف می کند و بنگاههای اقتصادی دیگری را محیط زیست و اداره مالیات و الی ماشاال...   در این میان دودمشکلات به چشم کارگررفته وهرروزشاهد تعطیلی و بیکاری کارگران با هزینه های سرسام آور زندگی از قبیل مسکن و پوشاک و تحصیل و ...... هستیم براستی گناه کارگران چیست ؟؟؟؟؟؟؟

بخدا قسم قصوروکوتاهی مسئولین و بیکار شدن حتی یک نفر گناهی است نابخشودنی پس چرا اینقدر شاهد بی تفاوتی هستیم چرا عاملان بیکاری و تعطیلی و با کسانی که فقط به فکر منافع خود هستند چه بخش دولتی و مسئولین و چه بخش خصوصی برخورد نمی شود ، کارفرمایان شریفی هستند که زندگی خود را برای کشورشان وقف نمودند و با پوست و گوشت و استخوان در خدمت نظام هستند که باید از آنان قدردانی شود ولی متاسفانه عده ای هم وجود دارند که از فضای موجود سوء استفاده می کنند و البته موردتایید تشکلات کارفرمایی هم نیستند ولی برخوردی با آنان دیده نمی شود .

علی ایحال بدنبال بیکاری نابهنجاریهای اجتماعی زیادمی شوند واز امنیت جامعه کاسته می شود لذا کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی با توجه به رسالتی که بردوش دارد به مسئولین محترم استانی و متولیان امر این مورد را گوشزد می نماید که وضعیت موجود بسیار اسفناک بوده و هر روز موج بیکاری در حال تزاید است و اگر این مورد استمرار داشته باشد وضعیت نگران کننده ای را در آینده ای نزدیک متصور خواهیم بود و علیرغم تلاشی که برای آرامش استان در سالیان اخیر انجام شده و موفقیت آمیز هم بوده واین تلاش بدون شک ادامه نیزخواهد داشت اما باید از آینده غافل نشد .

                                                    رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 12 / 3 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com