پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نوزدهم خردادماه سال جاری به منظور ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت و برای صیانت از نیروی کار که در نهایت صیانت از بنگاه‌های اقتصادی را نیز در بر دارد، دستورالعمل شماره 40 کار به مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.

براساس ماده 1 دستورالعمل شماره 40 روابط کار از تاریخ 19 خرداد 94 و به استناد اصل دائمی بودن قرارداد کار در کارهای با ماهیت مستمر برگرفته از ماده 7 قانون کار، انعقاد کار مدت موقت زیر یکسال در کارهای ماهیتاً مستمر مشروط به بقای کارگاه و کار، ممنوع است.

به گزارش فارس، براساس این دستورالعمل کارفرمایان مکلف هستند در صورت انعقاد قرارداد مدت موقت، قرارداد مربوط را حداقل به مدت یک سال منعقد کنند.

بنابراین طبق ماده 2 این دستورالعمل چنانچه قراردادی کمتر از یک سال منعقد شود، با لحاظ شرایط مذکور در ماده 1 در حکم قرارداد یکساله محسوب خواهد شد.

برهمین اساس طبق ماده 3 مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌‌ها بر اجرای مفاد این دستورالعمل نظارت کامل خواهند داشت.

به گزارش فارس طبق این دستورالعمل تمام قراردادهای ماهانه با کارگاه‌های با ماهیت دائم به منزله قرارداد یکساله خواهد بود و در صورت انعقاد قرارداد با مدت کمتر از یکسال، کارفرمایان مرتکب تخلف از قانون شده و علاوه بر این تمام قراردادهای سفید امضا هم طبق وعده وزارت کار جمع‌آوری خواهد شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: دو شنبه 23 / 3 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com