پینه دستان

پینه دستان


نایب‌رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی عنوان کرد؛ رشد بیکاری ارمغان افزایش سن بازنشستگی

لحاظ‌شدن افزایش سن بازنشستگی در برنامه ششم توسعه، یکی از مواردی بود که چند روز قبل توسط رئیس شورای برنامه ششم توسعه سازمان تأمین اجتماعی مطرح شد. علی حیدری در ادامه دلایلی را نیز ضمیمه اظهار نظر خود کرد: تصمیمات غلط در سازمان باعث افزایش مصارف و کاهش منابع شده است. علاوه‌بر آن تعهدات دولت به تامین اجتماعی به موقع پرداخت نشد، به نحوی که هم‌اکنون انباشت بدهی دولت به این سازمان ۹۳‌هزار‌میلیارد تومانی است.
به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی به‌دنبال آن است که در قالب احکام برنامه ششم، از تولید و انباشت بدهی‌ها جلوگیری کرده و همچنین راهکارهایی برای دریافت به موقع مطالبات تامین اجتماعی از دولت در دستور کار قرار دهد.
در ادامه این مقام مسئول افزایش سن بازنشستگی را یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده برای این موارد دانست و افزود: با توجه به افزایش سن امید به زندگی بر روی سوابق و بازنشستگی بیمه‌شدگان برنامه‌هایی خواهیم داشت که در این راستا افزایش سن بازنشستگی یکی از این برنامه‌هاست. البته این موضوع برای بیمه‌شدگان جدیدی است که تازه کارشان را در سازمان آغاز خواهند کرد.
افزایش سن بازنشستگی با کدام توجیه!
نایب‌رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی در همین رابطه و در گفتگو با شهرآرا گفت: افزایش سن بازنشستگی در کشور تبعات بسیاری را به همراه خواهد داشت و سازمان تامین اجتماعی با‌کدام دلایل و استدلال در نظر دارد این موضوع را به مواد قانونی برنامه ششم توسعه بیفزاید.
احسان سهرابی در ادامه با مقایسه وضعیت اشتغال و زیرساخت‌های موجود در این حوزه افزود: ما از نظر زیرساخت در اشتغال هنوز مشکلات بسیاری داریم. از یک‌سو قانون بهبود فضای کسب و کار را تدوین و عنوان می‌کنیم که تمام تلاش خود را برای فراهم‌کردن بسترهای اشتغال جوانان در دستور کار داریم اما از سوی دیگر این اظهار نظرها را مطرح می‌کنیم. وی افزود: افزایش سن بازنشستگی باعث تشدید بحران بیکاری می‌شود.
به گفته نایب‌رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی، افزایش سن بازنشستگی به طور قطع در کاهش بهره‌وری فرد شاغل و از سوی دیگر کاهش زمینه جایگزینی این فرد با نیروی جوان تاثیر متقابلی دارد.
سهرابی در ادامه تاکید کرد: نکته دیگری که باید در این ارتباط به آن توجه داشت این است که بسیاری از کارگران شاغل در کشور در حرفه‌هایی فعالیت می‌کنند که با کار یدی همراه است و باید به این موضوع توجه شود، برای فردی که در معدن کار می‌کند یا در خط تولید کارخانجات پیوسته ایستاده است یا آنکه در محیط‌های کاری صنایع کشور با انواع مواد شیمیایی و فلزات درگیر است، چگونه می‌توان سن اشتغال این فرد را چند سال دیگر اضافه کرد؟
نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی افزایش هزینه‌های درمان را یکی دیگر از تبعات احتمالی افزایش سن بازنشستگی عنوان کرد. وی در پاسخ به مشکلات مالی سازمان تامین اجتماعی و طلب ٩٣‌هزار‌میلیاردی این سازمان از دولت گفت: نمی‌شود با این عنوان که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، افزایش سن بازنشستگی را به‌عنوان یکی از راهکارهای کاهش این انباشت بدهی‌ها مطرح کرد. به این نکته نیز باید توجه داشت که در تمام برنامه‌هایی که تاکنون در کشور اجرا شده بودجه لازم به‌منظور اجرا از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
الهام مهدیزاده 




 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 30 / 4 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com