پینه دستان

پینه دستان


به گزارش ایلنا، «محمد اصابتی» مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورایعالی حفاظت فنی اظهار داشت: آیین نامه مشاورین حفاظت فنی و خدمات ایمنی مصوب6 تیرماه 1386 شورایعالی حفاظت فنی و دستورالعمل اجرایی آن پس از طی سه سال کار بررسی و کارشناسی توسط کارگروه های عمومی و تخصصی و طرح در جلسات متعدد شورایعالی حفاظت فنی سرانجام در تاریخ 16/6/1394 توسط اعضای شورای مذکور مورد اصلاح و بازنگری و تصویب قرار گرفت .

وی افزود : این آیین نامه در راستای پیاده سازی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و تبدیل دولت عامل به دولت سیاست گذار، برنامه ریز و حمایت گر و ناظر و کاهش تصدی گری دولت از امور غیرحاکمیتی در حوزه ایمنی تدوین گردیده است.

 وی گفت: پس از برگزاری چهار دوره آزمون قریب به 1050 نفر مشاور ایمنی کار با تحصیلات دانشگاهی حداقل لیسانس تخصصی در کارگاه های مشمول قانون کار مشغول فعالیت می باشند .

اصابتی گفت :از جمله مزایای آیین نامه بازنگری شده  می توان به افزایش اشتغال فارغ التحصیلان رشته ایمنی در زمینه فعالیت، جدا سازی زمینه کاری ایمنی بالابرها و جرثقیل ها و لیفتراک ها از زمینه کاری ارائه سیستم ها  و راه حل های ایمنی در محیط کار، اضافه کردن  موضوع بررسی، مشاوره و ارزیابی تهویه صنعتی، ارائه شرح شغل تمام زمینه های فعالیت در آیین نامه، ادغام شدن دستورالعمل با آیین نامه و پررنگ شدن حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در ارکان و تشکیلات مندرج در آیین نامه وهمچنین تاسیس موسسات حقوقی اشاره کرد .

دبیرشورایعالی حفاظت فنی اظهارداشت : امید است با ابلاغ و اجرایی شدن این آیین نامه گام های موثر تری در کاهش حوادث ناشی از کار ایمنی سازی محیط کار، و در نهایت افزایش صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور برداشته شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 24 / 6 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com