پینه دستان

پینه دستان


علیرضا محجوب» در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اطمینان داریم طرح ادغام به نفع کارگران است، به ایلنا گفت: محاسبات سرانگشتی نشان می‌دهد که این ادغام به زیان همه خواهد بود بنابراین خواسته ما از کسانی که از این ادغام دفاع می‌کنند این است که به جای بازی با کلمات و ادبیات انشا گونه از ابزار حساب و کتاب برای اثبات این ادعای خود استفاه کنند.

دبیر کل خانه کارگر با بیان این مطلب که آنچه در این چند سال شاهد اجرای آن بوده‌ایم، کاهش بنیه مالی کارگران و افزایش همزمان هزینه‌های درمان بوده است، گفت: در سال جاری دستمزد کارگران فقط ۱۷ درصد افزایش یافته درحالی که هزینه‌های درمان به دلیل افزایش تصاعدی نرخ تعرفه‌ها تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی در توضیح دلیل منطقی نبودن ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت افزود: حال با این توان مالی کارگران که به شدت پایین نگه داشته شده، آقای نوبخت چگونه ادعا می‌کند که ادغام به نفع کارگران است.

محجوب در ادامه گفت: آنهایی که امروز در مصدر کار هستند بهتر است به جای این ادعاهای بی‌مبنا، پاسخگو باشند که چرا سرانه درمان ما کارگران از سال ۶۸ پرداخت نشده است. درواقع سوال ما این است که پس از اجرای قانون بیمه سلامت، سرانه درمان ما کارگران خرج چه کسانی شده است؟

دبیر کل خانه کارگر همچنین در رابطه با سخنان «سید تقی نوربخش»، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه سازمان تامین اجتماعی سرانه درمان از دولت طلبکار نیست، زیرا از زمان تصویب قانون الزام هرگز سازمان تامین اجتماعی بیش از سرانه درمان تعیین شده در بودجه عمومی هزینه نکرده است که بخواهد مابه التفاوت آنرا از دولت دریافت کند،، گفت: اگر این موضوع صحت داشت دیگر دلیلی نبود که وزیر بهداشت امروز مدعی بدهکار بودن صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی شود.

وی در همین رابطه افزود: حقیقت امر این است که ما کارگران بابت سرانه درمان از وزارت بهداشت طلبکاریم و بهتر است نهادی که به ما بدهکار است، طلبکارانه رفتار نکند.

محجوب در پایان با اعلام این مطلب که ما کارگران در فاصله سالهای ۵۴ تا ۶۹ تمامی زیانهای ناشی از اداره شدن منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به دست وزارت بهداشت را تجربه کردیم، گفت: این طرح سرتا پا ضرر و زیان بود و برای همین در سال ۶۹ مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون الزام ابه حضور مدیران وزارت بهداشتی در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خاتمه داد.

وی گفت: هیچ چیز به اندازه آمار و ارقام تجربه تلخ سالهای پیش از تصویب قانون الزام را تشریح نمی‌کند و برای همین کارگران نمی‌توانند به انشاء خوش لحن مدافعان ادغام تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت دل خوش کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 24 / 8 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com