پینه دستان

پینه دستان


به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین کمالی»، رئیس حزب اسلامی کار در جلسه امروز  گردهمایی دبیران اجرایی سراسر کشور گفت: برنامه ششم دولت دچار سردگمی‌هایی است و این سردگمی‌ها را به وضوح می‌توان در تبصره‌ها دید.

وی در نقد نگاه دولت به برنامه ششم توسعه گفت: شاید بتوان مدعی شد که نویسندگان این لایحه پیشنهادی نتوانسته‌اند نوع بیماری را تشخیص دهند تا درمانی مناسب رابرایش درنظر گیرند و در نتیجه به قصد اصلاح خرابی ها می خواهند سیاستی را اجرا  کنند که نتیجه ای جز ایجاد خرابی‌ جدید ندارد.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: اکنون جامعه کارگری در روزهای سختی به سر می‌برد کارگران با زور و آبروداری سعی دارند از این مرحله سخت بگذرند. حتی اگر کارگر قصد تلاش بیشتر را داشته باشد امکانات برایش فراهم نیست.

وی تاکید کرد: سابقا برای خرید و تهیه امکانات از جمله مسکن پول وجود داشت و فقط نیاز به ضمانت برای خرید بود اما امروزه پولی وجودندارد  در واقع نبود منابع مالی اراده‌ها را محدود کرده است و توان انجام کار‌ها را از افراد گرفته است.

کمالی تصریح کرد: کودکانی در خانواده کارگران وجود دارند که با استعداد هستند اما به دلیل کاستی‌ها و کمبود توان مالی، شکوفاشدن استعداد آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

 وی در نقد جزئیات منصوب لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه ششم توسعه گفت: از قرار معلوم دولت برای نجات سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد سخت شدن شرایط بازنشستگی را داده‌است و با این کار قصد دارد سن بازنشستگی را به ۶۵ سال برساند.

وزیر کار و امور اجتماعی دولت های پنجم، ششم و هفتم گفت: البته قبل از انقلاب نیز سن بازنشستگی ۶۵ سال بود که با تلاش نمایندگان و حامیان کارگران به ۶۰ سال کاهش یافت.

وی افزود: ممکن است با این پیشنهاد دولت مشکلات صندوق های بیمه اجتماعی مرتفع شود اما در عمل دولت جویندگان تازه وارد به بازار کار را نادیده گرفته است.

دبیرکل حزب اسلامی کار بابیان اینکه دولت با تصمیمات غلط خود بازار کار را دچار تنش می‌کند گفت: در کشورهای دیگر ما شاهد تقسیم مشاغل هستیم وقتی بیکاری زیاد می‌شود کارگرانی که روزانه هشت ساعت مشغول به کار هستند ساعت کار را به ۴ ساعت کاهش می‌دهند و ۴ ساعت باقی‌مانده را نیروی دیگری برعهده می‌گیرد.

کمالی افزود: با تقسیم مشاغل فرصتی برای دیگر داوطلبان ورود به بازار کار ایجاد می‌شود اما متاسفانه بسیاری از افراد شاغل یا بازنشسته ما در چندجا کار می‌کنند تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند و این اتفاق باعث برهم خوردن تعادل روحی و روانی زندگی نیروی کار جوانی که برای او کار وجود ندارد می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه در ۸ سال دولت گذشته، نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار فروخته شد اما نتیجه‌ای جز بیکاری و رکود برای کشور نداشت، گفت: اکنون جامعه کارگری در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد چرا که کارگران برخلاف کشاورزان حتی یک قطعه زمین هم ندارند و تنها دارایی آنها روز بازو و قدرت فکری هیچ سرمایه و دارایی دیگر ی ندارند.

کمالی بابیان اینکه تا این لحظه به پیشنهادات اقتصادی دلسوزان توجهی نشده است، گفت: متاسفانه افراد زیادی هستند که به تغییر و تحول در سیاست‌ها معتقد نیستند با اینکه می‌بینند که بهبودی در رفع مشکلات کشور رخ نمی‌دهد باز هم بر روی حرف خود ایستاده و حاضر به ایجاد تغییر نیستند.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: بیشتر نمایندگانی که اکنون در مجلس حضور دارند به فکر کارگران نیستند متاسفانه مجلس با شرط داشتن مدرک تحصیلی کار‌شناسی ارشد از حضور داشتن کارگران وکشاورزان جلوگیری کرده اما من معتقدم مدرک دلیل باسواد بودن نیست زیرا اکنون شاهد هستیم که مدارک نمایندگان مجلس کنونی از نمایندگان مجالس قبل بالا‌تر است اما مصوبات بهتری در این مجلس تصویب نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: پنج شنبه 3 / 10 / 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com