پینه دستان

پینه دستان


«هادی ساداتی»، نایب رئیس انجمن سراسری کارگران ساختمانی کشور در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب که کارگران ساخنتمانی از سطح حداقلی امنیت شغلی و جانی محرومند گفت: شعار امسال جامعه کارگران ساختمانی برای هفته کارگر تامین معیشت و بیمه است.

وی ادامه داد: تامین معیشت و حذف بیکاری بر عهده دولت است و حذف سهمیه بندی بیمه و تسهیل ارائه خدمات حمایتی به کارگران ساختمانی در حیطه مسئولیت سازمان تامین اجتماعی است.

عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در ادامه افزود: با توجه به رکود ساخت و ساز، جامعه کارگران ساختمانی دچار نرخ بیکاری سرسام آور است و در این شرایط،  جیره بندی بیمه ظلم مضاعفی است که بر این کارگران اعمال می شود.

وی تاکید کرد: قاعده قانونی و برحق این است که همه واجدین شرایط بدون در نظر گرفتن سهمیه، بیمه شوند و در این میان، تنها پیش شرط مورد نیاز بایستی شناسایی این واجدین توسط انجمن های صنفی باشد.  

ساداتی در ادامه  به وعده های محقق نشده مسئولین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: وزیر کار در هفته کارگر سال گذشته وعده داد که تا آخر سال 700 هزار کارگر ساختمانی بیمه می شوند که متاسفانه این قول عملی نشد.

وی افزود: در سال گذشته فقط 300 هزار سهمیه بیمه به  کارگران  ساختمانی اختصاص یافت و تعداد زیادی از کارگران نتوانستند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران در پایان تاکید کرد: کارگران ساختمانی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه کارگری هستند و حداقل خواسته این کارگران که در حال حاضر فاقد امنیت شغلی و جانی هستند، قرارگرفتن تحت پوشش بیمه بدون هیچ پیش شرطی است.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 / 1 / 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com