پینه دستان

پینه دستان


کد خبر: 362619 ۱۳۹۵/۰۱/۳۰ ۰۹:۵۰:۴۵

یک مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار:

«مرگ براثر برق گرفتگی غیرمستقیم» نتیجه قصور کارفرماست

ایلنا: یک مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار می گوید: مرگ کارگران براثر برق گرفتگی غیرمستقیم معمولا به دلیل قصور کارفرماست . این در حالیست که جلوگیری از این حوادث، هزینه چندانی ندارد.

«غلامرضا غفوری»، مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی وزارت کار در گفتگو با ایلنا گفت: مرگ کارگران براثر برق گرفتگی غیرمستقیم و تماس با تجهیزات الکتریکی غیر مطمئن، حاصل اهمال کارفرمایان است.

وی برای نمونه به حادثه مرگ کارگر مرندی براثر برق گرفتگی در ۲۱ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: ماده ۲۲ آیین نامه حفاظت تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها، کارفرما‌ها را ملزم می‌کند که سالانه از وزارت کار گواهینامه صحت عملکرد سیستم اتصال به زمین بگیرند.

وی ادامه داد: این سیستم، برای اجتناب از برق گرفتگی غیر مستقیم ضروری است و نکته مهم این است که نصب این سیستم در حالی که می‌تواند به راحتی از بروز حوادث مرگبار جلوگیری کند، هزینه چندانی نیز برای کارفرما دربر ندارد

غفوری افزود: به احتمال زیاد کارگاههایی که این حوادث در آن‌ها رخ می‌دهد، فاقد این گواهینامه هستند و در این شرایط، تقصیر متوجه کارفرماست.

وی در تشریح این مطلب گفت: اگر در کارگاهی در اثر عدم رعایت الزامات قانونی، حادثه رخ بدهد، بدون شک کارفرما مقصر است و بازرسان ایمنی وزارت کار باید برای کارفرما، تقصیر در نظر بگیرند و در عین حال، تامین اجتماعی نیز از کارفرمای خاطی خسارت می‌گیرد.

غفوری در پایان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۸ مشاور ایمنی برق تحت پوشش و نظارت وزارت کار در سراسر کشور مشغول به کار هستند که این کار‌شناسان گواهینامه‌های صحت عملکرد سیستم‌های برقی کارگاه‌ها را صادر می‌کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عليرضا معالي ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 / 1 / 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com