پینه دستان

پینه دستان


 

دکتر  عبدالرضا شيخ‌الاسلامي ـ وزير كار و امور اجتماعي در مراسم رونمايي از کارت خريد اعتباري کارگران که در محل نهاد رياست جمهوري و با حضور معاون اول رييس جمهور برگزار شد ،  گفت: دولت همت خود را به بحث عدالت در همه جاي كشور نهاده و قشر‌هاي ضعيف و كم درآمد جامعه از اجراي اين طرح‌ها نفع بيشتري مي‌برند.

وي افزود: هدف دولت در سياست‌گذاري‌ها معطوف به همين قشرهاي ضعيف و كم درآمد است و جامعه كارگري در مركز اين توجه قرار دارد.

وزير كار و امور اجتماعي با بيان اين‌كه جامعه كارگري مورد توجه همه مسئولان نظام است، خاطر نشان كرد: ما در همه اين برنامه‌ها و اقدامات دولت شاهد نهايت همراهي، همدلي و حسن‌نيت آنها بوده‌ايم، برنامه‌هايي نظير طرح مسكن مهر تا اجراي هدفمند‌سازي يارانه‌ها و طرح تامين آتيه براي فرزندان تا اعطاي كارت خريد و ده‌ها برنامه‌ ديگر در جهت افزايش قدرت خريد و تامين زندگي كارگران.

وي اظهار داشت : دولت سعي دارد حداقل نيازهاي جامعه كارگري را پوشش دهد تا زمينه‌هاي رشد و تعالي براي آنان فراهم شود و البته كار اصلي كارگران نيز پيشرفت اقتصادي است.

 

دکتر شيخ‌الاسلامي با بيان اين‌كه جامعه كارگري همواره با بردباري و صبر در همه عرصه‌ها پيشتاز بوده است، تصريح كرد: كارگران هميشه نقش خود را در بهترين وجه و در سال‌هاي بعد از انقلاب ايفا كردند.

وزير كار و امور اجتماعي به تاسيس سازمان ملي مهارت اشاره كرد و گفت: در بخش توانمند‌سازي نيروي انساني ارائه‌ آموزش‌هاي مهارتي در جهت افزايش توانمند‌سازي نيروي كار در دستور كار قرار دارد و سعي كرده‌ايم با همكاري‌هايي از ناحيه دولت و مجلس در آينده قضاوت تاريخ را در تصميم‌هاي انقلابي خود در جهت پيشرفت كشور قرار دهيم.

وي افزود: با تاسيس سازمان ملي مهارت در اواخر سال گذشته اولين گام را در اين راستا برداشته و در آينده شاهد رشد شتابان و تعالي همه‌جانبه خواهيم بود و اين موضوع يكي از كليد‌هاي اصلي باز‌كردن در توسعه‌ كار و اشتغال در كشور است.

وي از احياي طرح نظام  استاد و شاگردي خبر داد و گفت: توجه به ظرفيت‌هاي موجود در كشور در كوتاه‌مدت آثار خوبي را به جاي مي‌گذارد و البته به نظر مي‌آيد به دليل برداشت نادرست از قانون كار كشور يك نظام كارآمد و انساني در جامعه منسوب شده است.

دکتر شيخ‌الاسلامي افزود: در كشور ما تا حدود 20 سال قبل همه كسبه و صنعتگران افرادي را به عنوان شاگرد مي‌پذيرفتند تا با فضا و فنون كسب‌وكار آشنا شوند، بنابراين ما احياي اين طرح را مدت‌ها در برنامه‌ كار قرار داديم و تاكنون نيز در چند استان اجرا شده است.

وزير كار و امور اقتصادي با بيان اين‌كه همه كسبه‌ كشور مي‌تواند افرادي را به عنوان شاگرد به خدمت بگيرند، اظهار كرد: اين افراد مي‌توانند مهارت‌هاي كافي را بياموزند و بعد از يك دوره‌ زماني از مرحله شاگردي به مرحله كارگري دست مي‌يابند و تحت پوشش قانون كار مي‌شود.

وي در اين باره افزود: البته اين افراد در حين شاگردي نيز مورد صيانت وزارت كار و امور اجتماعي قرار مي‌گيرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 / 2 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com