پینه دستان

پینه دستان


 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

 الحمدالله الذي هدانا لهذا و ما کنا لنهتدي لولاان هدانا الله

 

با درود به پيامبران الهي ، اولياء دين ، ارواح طيبه شهداي اسلام و گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام راحل عظيم الشان (ره) و عرض سلام و تحيت به محضر رهبر عزيز و بزرگوار انقلاب اسلامي و حضار محترم و آحاد جامعه شريف کار و توليد به ويژه کارگران سخت کوش و پرتلاش .

 

بسيار خرسند و خداي متعال را شاکر و سپاسگزاريم که توفيق ديدار ولي امر مسلمين را نصيبمان کرد.

 

به عنوان خدمتگزار کوچک جامعه کار و توليد افتخار دارم روز جهاني کارگر ، روز تجليل از پيشتازان عرصه ترقي و پيشرفت را به تمامي کارگران ، کارفرمايان و کارآفرينان پرتلاش ميهن اسلامي تبريک و تهنيت عرض  نمايم .

 

روز جهاني کارگر ، روز تکريم انسان هايي است که قدرت انديشه ، قوت بازو ، مهارت سرپنجه و خلاقيت و توان آنان در خدمت توليد ، پيشرفت ، رفاه و آباداني جامعه قرار دارد .

 

نظام جمهوري اسلامي ايران که برمبناي احترام به حقوق و کرامت انسانها  در چارچوب قوانين متعالي اسلام شکل گرفته بر نقش بي بديل منابع انساني به ويژه کارگران به عنوان منشا تحولات اقتصادي و اجتماعي تاکيد مي ورزد .

 

امام بزرگوار ما "حيات يک ملت را مرهون کار و کارگر" و "حق تعالي را مبدا کار و کارگري" دانست و ما امروز شاهد هستيم حيات اجتماعي و اقتصادي کشور ناشي از خلاقيت ، تعهد و استعدادهاي درخشان جامعه کار و توليد است و نقش ممتاز کارگران در تثبيت نظام ، دفاع مقدس ، دفع تهديد و رفع فتنه ، شکوفايي اقتصادي و ساير عرصه ها انکار ناپذير و فراموش ناشدني است .

 

اين افتخار بزرگي براي ما است که در خدمت کارگران عزيز و نجيبي هستيم که آيين هاي نکو داشت هفته کارگر را با حضور در جوار مضجع شريف رهبر کبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و تجديد بيعت با آن عزيز سفرکرده آغاز مي کنند ، با رهبر فرزانه و بزرگوار  انقلابشان ديدار مي کنند و از زلال انديشه وکلام پربارش بهره مي برند و مورد تفقد و تکريم رييس جمهور خدوم و مکتبي خود قرار مي گيرند .

 

در نظام مقدس اسلامي ما رابطه بين کارگران و مسئولان نظام يک رابطه کاملاً صميمانه ، برادرانه ، همدلانه ، اعتمادآميز و محترمانه است و هفته کارگر در سراسر کشور موسم تکريم و سپاس از نقش ممتاز و شان والاي کارگران و فرصتي براي هم انديشي و همدلي هر چه بيشتر مسئولان با آنان است .

 

اين در حالي است که در اکثر قريب به اتفاق کشورهاي جهان ، روز جهاني کارگر فرصتي براي گردهمايي هاي اعتراض آميز کارگران نسبت به دستگاه حاکمه و اعلام نارضايتي و انتقاد از سياست ها و برنامه هاي اجرايي دولت ها و بي اعتنايي آنان به جامعه کارگري است .

 

دولتها نيز اغلب با هراس و واهمه از تنش ها و ناآرامي هاي جامعه کارگري با اتکا به قوه قهريه و گاه اعمال خشونت درصدد مهار و جلوگيري از تجمعات و بيان اعتراضات بر مي آيند.

 

طرفه آن که در کشور پرمدعايي چون ايالات متحده امريکا ، روز جهاني کارگر اساسا مورد توجه قرار نمي گيرد زيرا بي آبرويي و شرمساري ناشي از کشتار بي رحمانه کارگران در يک تجمع صنفي و دستگيري و اعدام تعداد ديگري از آنان جايي براي توجه و اعتناي دولتمردان امريکايي به اين روز باقي نمي گذارد .

 

روزي که به واسطه رخداد اين حادثه فجيع در سراسر دنيا به نام روز کارگر نامگذاري شده و مراسم و آيين هاي ويژه اي به مورد اجرا در مي آيد ، در اين کشور بد سابقه مدعي آزادي و حقوق بشر به سکوت و فراموشي سپري مي شود.

 

همان کشوري که دستهايش به خون پانزده هزار شهيد جامعه کارگري ما آلوده است که قريب چهار هزار تن از اين آسمانيان به دست گروهک مزدور و اهريمني منافقين که مورد حمايت و پشتيباني کامل امريکا بوده و هستند به اتهام دفاع از انقلاب و نظام اسلامي به درجه رفيع شهادت نائل آمدند . و چه زيبا و معني دار است که هفته کارگر در جمهوري اسلامي ايران همواره با تعظيم و تکريم شهداي عزيز و گرامي انقلاب و دوران دفاع مقدس سپري مي شود .

 

وزارت کار وامور اجتماعي با آگاهي از نقش قانوني و رسالت خطير خويش با استعانت از خداوند قادر متعال و مساعدت و همفکري شرکاي اجتماعي ، ارتقاء اخلاق حرفه اي در محيط کسب و کار و اعتلاي فرهنگ کار در جامعه را با بهره گيري از انديشه و خرد جمعي جزء رئوس فعاليت هاي خود قرار داده است و با درک شرايط حساس فعلي کشور در آغاز برنامه پنجم توسعه و در سال جهاد اقتصادي با تشکيل مستمر شوراي عالي اشتغال و شوراي عالي کار و ساير نهادهاي مرتبط با سياست گذاري ، برنامه ريزي و مديريت بازار کار کشور و همکاري ساير دستگاه ها در مجموعه دولت و استانداران محترم سعي در بهبود فضاي کسب و کار، توسعه اشتغال و رفع موانع توليد و سرمايه گذاري دارد .

 

وزارت کار و امور اجتماعي با عنايت به نقش ارزنده سرمايه هاي انساني در روند توسعه ، در چارچوب وظايف خود سعي نمود با راهبرد همکاري و تفاهم "سند ملي کار شايسته" را در جهت توسعه اشتغال ، صيانت از نيروي کار و دفاع از حقوق حقه جامعه کار و توليد تهيه و در نشست سه جانبه به تصويب نمايندگان جامعه کارگري ، کارفرمايي و دولت برساند .

 

با بکارگيري اين راهبرد امروز شرکاي اجتماعي و دولت اهداف خود را مشترک ميدانند و در اين روند تقابل و تعارض جاي خود را به اهتمام ويژه به گفتگوهاي سازنده دولت و شرکاي اجتماعي در تدوين     برنامه ها ، سياست ها و اصلاح قوانين و مقررات داده است .

 

تهيه نظام آموزش مهارت و فناوري و نظام صلاحيت حرفه اي در کنار نظام اشتغال و تاکيد بر گسترش آگاهي هاي نيروي کار و آموزش هاي کارآفريني و مهارت هاي کسب و کار ، توجه به اشتغال جوانان ، توسعه مشاغل خانگي ، توسعه فرصتهاي شغلي در مناطق روستايي ، گسترش فرهنگ ايمني ، حفاظتي و بهداشت کار، معرفي کارگران نمونه ، مفاخر ملي جامعه کار و توليد و کارآفرينان برتر و بهبود وضعيت معيشتي نيروي کار بخشي از اقدامات وزارت کار و امور اجتماعي در يکسال گذشته بوده که بيانگر عزم دولت جمهوري اسلامي ايران در جهت رفع نيازهاي کارگران و نيروهاي خلاق جامعه است .

 

بي ترديد رونق بخشي به توليد ، سرمايه گذاري و کارآفريني ، توجه به توليدات داخلي ، حل مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي ، گسترش صادرات غيرنفتي در گرو استفاده از نيروي کار شاداب ، سالم و با نشاط است .

 

توسعه تشکل ها ، نهادها و انجمن هاي صنفي کارگران و کارفرمايان يکي از راهبردهاي اساسي وزارت کار و امور اجتماعي در نيل به اهداف برنامه هاي توسعه است که به افزايش مشارکت و حفظ شرافت و کرامت حقيقي سنگربانان عرصه کار و توليد نظر دارد .

 

در راستاي تحقق عدالت اجتماعي و به منظور ايجاد انگيزه براي مشارکت نيروي کار و ارتقا بهره وري ، طرح واگذاري سهام عدالت به کارگران در کنار سهام ترجيحي ، طرح بيمه تکميلي کارگران ، طرح مسکن مهر ، و اعطاي کارت اعتباري خريد کارگران مورد پيگيري و يا درحال اجرا است . تا علاوه بر ايجاد انگيزه براي نيروي کار در جهت افزايش سطح رفاه و تقويت قدرت خريد کارگران موثر واقع شود.

 

 با تشکر از حضرتعالي و با تجليل از پيشتازان عرصه کار و تلاش مشتاق استماع بيانات و فرامين  راهگشاي جنابعالي هستيم .

و السلام عليکم و رحمه ا... و برکاته


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: چهار شنبه 19 / 2 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com