پینه دستان

پینه دستان


 

 
وزیر کار و امور اجتماعی گفت : لایحه اصلاح قانون کار پس از دریافت نظر جامعه کارفرمایی و کارگری به  دولت ارسال خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی در دیدار مسئولان تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی گفت : وزارت کار و امور اجتماعی در حال جمع آوری نظر کارشناسان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران در حوزه قانون کار است و پس از دریافت این نظرات موضوع در نشستی سه جانبه به بحث و بررسی گذاشته می شود و لایحه با حصول اجماع تشکل های ذی ربط به  دولت ارسال خواهد شد .
دکتر شیخ الاسلامی همچنین به درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای بهره مندی از بیمه تکمیلی اشاره کرد و از اهتمام وزارت کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی به تدوین سازوکارهای این طرح خبر داد .
وی به اجرای طرح موفق ایجاد یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در سال گذشته اشاره کرد و با تاکید بر اینکه 5/2 میلیون فرصت شغلی در سال جاری هدفی دست یافتنی است افزود : برای تحقق این امر همه آحاد مردم بویژه تشکل های کارگری و کارفرمایی و همچنین فعالان بازار کار باید در حوزه اقتصادی مشارکت جدی داشته باشند .
وی همچنین بر لزوم تشکیل کمیته ای تخصصی متشکل از تشکل های کارگری و کارفرمایی و صاحبان ایده و اندیشه به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در شورایعالی اشتغال تاکید کرد و گفت : تشکل های عالی کارگری وکارفرمایی باید ، موضوع اشتغال زایی در دستور کار دائمی آنان باشد و به عنوان شرکای اجتماعی ، یک کمیته تخصصی برای این موضوع و کمک به وزارت کار در شورایعالی اشتغال تشکیل دهند .
وزیر کار و امور اجتماعی شرکای اجتماعی را یک همکار برای مجموعه دولت عنوان کرد و گفت : تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوان و سرمایه های اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی محسوب می شوند و با بهره گیری از ظرفیت آنان ، هیچ هدفی آرمانی نیست بلکه دست یافتنی است .
دکتر شیخ الاسلامی افزود : به تمامی تشکل ها اعتماد داریم و هرکس در این تشکل ها انتخاب شود مدد کار حرکت توسعه ای کشور است .
وی جمهوری اسلامی ایران را دارای ساختاری مردم سالاری عنوان کرد و با اشاره به اینکه نماد اصلی مشارکت مردم در اداره کشور تشکل های مدنی هستند گفت : امروز مجموعه کامل و بی نقص در حوزه تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی وجود دارد که امیدها را برای تحقق اهداف تقویت کرده است .
دکتر شیخ الاسلامی ، وزارت کار و امور اجتماعی را خدمتگزار تشکل های کارگری و کارفرمایی دانست و با تاکید بر اینکه همه باید برای سربلندی و اعتلای کشور تلاش کنیم افزود : با توان و استعداد موجود در کشور می توان کارهای بنیادی و اساسی انجام داد و اگر تمام توان جامعه کار و تولید به کار گرفته شود اهداف اقتصادی کشور محقق می شود .
وی  سه جانبه گرایی را راهبرد توسعه اصلی وزارت کار و امور اجتماعی دانست و تصریح کرد : امید است تا   تشکل های کارگری و کارفرمایی با  تعامل و همکاری با وزارت کار و ارائه طرح و ایده،  فعالیت بیشتری نمایند.
وزیر کار و امور اجتماعی رسیدن به همگرایی را مایه همکاری دانست و افزود : یکی شدن رویکرد کارگران و کارفرمایان آرزوی ماست و ما در نگاه کلان و ملی سعی می کنیم به همگرایی برسیم و در این صورت است که می توان همکاری ها را موثر تر کرد .
وی گفت : اگر می خواهیم توسعه یابیم باید هر فردی در حد توان خود احساس مسئولیت کند .
وزیر کار و امور اجتماعی اشتغال را یک هدف  مهم برای کشور عنوان کرد و با اشاره به موفقیت چشمگیر سال گذشته در ایجاد یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی گفت : ایجاد 5/2 میلیون شغل ، کار بزرگی است و ما باید تلاش کنیم تا تشکل های کارگری و کارفرمایی با ظرفیت فراوانی که دارند در این حوزه وارد عمل شوند .
وی اظهار داشت : قلب جهاد اقتصادی با توسعه اشتغال می تپد و اگر بیکاری مرتفع شود بسیاری از مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد.
در این نشست  همچنین مهندس نظری جلالی معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی ، تعامل               تشکل های کارگری و کارفرمایی را مطلوب توصیف کرد و از طرح اصلاح قانون کار ،  تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خبرداد .
 خاطر نشان می سازد پیش از سخنان وزیر کار و امور اجتماعی ، آقایان خبازها ، خادمی زاده ، یار احمدیان ، پارسا ، عطاردیان و احمد زاده  به نمایندگی از  تشکل های کارگری و کارفرمایی گزارشی را از نحوه برگزاری انتخابات و مسائل و مشکلات پیش رو ارائه دادند.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 15 / 3 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com