پینه دستان

پینه دستان


 

 
يکصدمين اجلاس سه جانبه سازمان بين المللي کار با حضور شرکاي اجتماعي ( کارگر ،کارفرما و دولت ) و با شعار تعهد فوري و ورود به عصر جديد از طريق برقراري عدالتاجتماعي و رشد اقتصادي مبتني بر توسعه پايدار آغاز به کار کرد .
به گزارش روابطعمومي وزارت کار و امور اجتماعي احسان ارکاني مشاور وزير و مدير کل روابط عموميوزارت کار و امور اجتماعي با اعلام اين مطلب افزود:  يکصدمين اجلاس سالانه سازمانبين المللي کار از روز چهار شنبه 11 خرداد 1390 در شهر ژنو و با شرکت بيش از 3000نماينده از سوي دولتها و کارگران و کارفرمايان عضو سازمان بين المللي کار گشايشيافت .
وي گفت : امسال نيز هياتي متشکل از نمايندگان دولت ، کارگر و کارفرما ازسوي جمهوري اسلامي ايران در اين نشست حضور دارند که در همين راستا وزير کار و اموراجتماعي کشورمان هفته آينده به ژنو سفر خواهند کرد
وي گفت : يکصدمين اجلاس سالانه سازمان بين المللي کار در حالي آغاز به کار کردهاست که دنياي کار با چالشهاي جدي روبرو است . الگوهاي رشد ناکارآمد ، که ريشه درقوانين ناعادلانه جهاني دارند به نابرابري هاي اجتماعي انجاميده است  و زندگي طبقهمتوسط و فقير را در سرتاسر جهان تحت تاثير خود قرار داده است .
وي افزود : ايندرحالي است که با اذعان سازمان بين المللي کار وضعيت در فلسطين اشغالي با محاصرهغزه همچنان وخيم است  و زنان و مردان و جوانان فلسطيني با محروميت و محدوديت هايبيشماري از سوي رژيم اشغالگر قدس روبرو هستند  و تاکنون اقدام موثري از سوي جامعهجهاني با اين بحران صورت نگرفته است .
وي ادامه داد : علاوه براين در دستور کاريکصدمين اجلاس سازمان بين المللي کار گزارش جهاني سازمان بين المللي کار تحت بيانيهاصول بنيادين در کار با عنوان برابري در کار مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
ويافزود : کميته کارشناسان مقاوله نامه ها و توصيه نامه هاي بين المللي کار نيز امسالبيش از 2 هزار و 500 گزارش را که از سوي دولتهاي عضو سازمان بين المللي کار به اينکميته ارايه شده است را مورد بحث و مداقه قرار خواهند داد.
ارکاني خاطر نشان کرد : از موضوعات ديگر امسال اجلاس سالانه سازمان بين المللي کار بررسي گزارش نظر سنجيعمومي در مورد ابزار تامين اجتماعي برمبناي بيانيه سال 2008 ميلادي ILO  متمرکز برعدالت اجتماعي براي جهاني شدن عادلانه است .
وي افزود : يکصدمين نشست سازمان بينالمللي کار همچنين  گزارش سوم خود را به سند اطلاعات در مورد مصوبه ها واستانداردهاي و فعاليتهاي مرتبط اختصاص داده است .
وي گفت : مديريت کار و بازرسيکار از ديگر محورهاي نشست سالانه سازمان بين المللي کار است .
مشاور وزير و مديرکل روابط عمومي وزارت کار افزود : در اجلاس سال گذشته سازمان     بين المللي کارمقرر شد کار شايسته براي کارگران خانگي ( مشاغل خانگي ) به عنوان يک آيتم کار دردستور کار يکصدمين نشست سالانه سازمان بين المللي کار به بحث گذاشته شود .
گفتنياست  اجلاس سالانه سازمان بين المللي کار از روز چهارشنبه 11 خرداد 1390 در شهر ژنوکشور سوئيس شروع و تا روز جمعه 27 خرداد1390 ادامه خواهد داشت .
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 24 / 3 / 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com