پینه دستان

پینه دستان


عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی خبر داد
مسکوت ماندن تبصره یک ماده هفت قانون کار تا به امروز

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی گفت: در هر کشوری برای اینکه سوءاستفاده از تنظیم قراردادهای کار انجام نشود،آیین‌نامه‌ای مشخص می‌شود اما تا به امروز این آیین‌نامه در ایران تدوین نشده است.

خبرگزاری فارس: مسکوت ماندن تبصره یک ماده هفت قانون کار تا به امروز

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: شاخص‌های تورم هنوز مشخص نشده بنابراین مبلغ پیشنهادی برای کارگران خراسان‌رضوی که با توجه به نرخ تورم و سبد کالا اعلام می‌شود نیز تعیین نشده است.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی افزود: یکی از ملاک‌های تعیین نرخ تورم در برنامه پنجم با توجه به صحبت کانون عالی ملاک قرار دادن مرکز آمار ایران است اما از دی ‌ماه کمیته‌های دستمزد استانی نیز در این راستا فعال می‌شوند.

سهرابی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات خراسان‌رضوی ارائه بسته پیشنهادی کارگران است که به موضوعاتی مانند وضعیت معیشتی، قراردادهای کار، مسکن، بهداشت و درمان و بازنشستگی پیش از مورد مشاغل سخت و زیان‌آور می‌پردازد.

وی تاکید کرد:همیشه نمایندگان استان در مجلس شورای خواستار نوشتن بسته‌ای در حمایت از حقوق کارگران بودند و امروز این بسته نوشته شده و با توجه به اینکه استان خراسان‌رضوی دارای 18 نماینده است و تنها 15 نماینده برای ارائه بسته پیشنهادی به مجلس کافی است امیدواریم نمایندگان استان این موضوع را پیگیری کرده و با مصوبات مجلس، کارگران به وضعیت مطلوبی دست پیدا کنند.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی اذعان کرد: جامعه کارگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع دارد در کمیسیون‌های مختلف در قالب طرح و لوایح مشکلات کارگران را مطرح کنند.

سهرابی با اشاره به قانون کار گفت: مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی مشهد قانون کار را هشتمین مانع کسب و کار و اشتغال‌زایی عنوان کرده است.

وی یادآور شد: در هر کشوری برای اینکه سوءاستفاده از تنظیم قراردادهای کار انجام نشود، وزارتخانه مربوطه باید آئین‌نامه‌ای مشخص کند و چارچوبی به قراردادهای کار بدهد اما تا به امروز این آئین‌نامه تدوین نشده و تبصره یک ماده هفت مسکوت بوده است.

عضو هیئت رئیسه کانون هماهنگی شورای کار خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: با اجرایی نشدن این ماده شاهد قراردادهای کار یک تا دو ماهه کارگران هستیم که به معضلی برای این قشر از جامعه تبدیل شده است.

وی در ارتباط با بازنشستگی ماده 10 بازسازی و نوسازی صنایع اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین نمایندگان کانون عالی، سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بازنشستگی ماده 10 بازسازی و نوسازی صنایع منعقد شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 5 / 10 / 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com