پینه دستان

پینه دستان


به رشد سرسام آور کاربران اینترنتی و سایت های مختلف و به تبع آن ایجاد فعالیت های تجاری و مدنی جدید که در این حوزه ایجاد می گردد، وظیفه قانون گذاران و اهالی خانواده حقوق ایجاب می کند که نسبت به ضابطه مند کردن فعالیت در این رشته های جدید اقدام نمایند. امروزه بسیاری سازمانها، نهاد های دولتی و غیر دولتی و افراد خصوصی اقدام به بازگشایی فضای مجازی می نمایند. این فضای مجازی در دنیای اینترنت "تارنما" یا همان وب سایت می باشد. این گونه قراردادها علاوه بر تکیه همیشگی بر اصول کلی قراردادها نیازمند آگاهی تنظیم کننده قرارداد به اصول فنی اجرای قرارداد نیز می باشد. قرارداد حاضر هرچند کامل و خالی از اشکال نیست اما مشتمل بر جزئیات بیشتری بوده و امنیت بیشتری را برای طرفین چنین قراردادی پیش بینی می کند. البته نظرات سازنده کاربران موجب اصلاح ایرادات احتمالی خواهد بود.

قرارداد طراحی وب سایت؛ (تارنما)
با استعانت از خداوند متعال این قرارداد فی مابین آقا/خانم .../شرکت ... به نمایندگی آقا/خانم ... به عنوان مدیر عامل/رئیس/... به عنوان کارفرما که از این پس به اختصار کارفرما نامیده می شود و آقا/خانم ... /شرکت ... به نمایندگی آقا/خانم ... به عنوان مدیرعامل/رئیس/... به عنوان مجری که از این پس به اختصار مجری نامیده می شود، منعقد می گردد.
ماده یک. اقامتگاه طرفین
اقامتگاه فروشنده: ...، شماره تلفن: ... .
اقامتگاه خریدار: ...، شماره تلفن: ... .
تبصره. طرفین موظف می باشند در صورت تغییر اقامتگاه، ظرف یک هفته مراتب را به طرف دیگر اطلاع دهند. کلیه اوراق احتمالی از این پس به آدرس اقامتگاه ابلاغ می گردد و ادعای عدم اطلاع از مفاد ابلاغات به علت تغییر در اقامتگاه مسموع نیست.
ماده دو. موضوع قرارداد
موضوع این قرارداد طراحی تارنما (وب سایت) بر اساس برگه سفارش پیوست می باشد.
ماده سه. مدت قرارداد
ماده هشت. خسارت عدم انجام تعهد
1-در صورتی که طرفین به کلی از انجام تعهد ناتوان گردند، باید مراتب را کتباً به طرف دیگر اطلاع دهند. در اینصورت موظفند مبلغ ... ریال، معادل ... تومان به عنوان خسارت عدم انجام تعهد به طرف دیگر پرداخت نمایند. که در اینصورت طرف مقابل مستحق دریافت خسارت تاخیر نمی باشد.
2-در صورتی که بعد از اخطار کتبی کارفرما، مجری بدون عذر موجه به تعهدات خود عمل ننموده و یا نسبت به اصلاح ایرادات اقدام ننماید، کارفرما یا می تواند صبر نموده و الزام مجری را به انجام طرح و خسارات ناشی از تاخیر را مطالبه نماید و یا با ارائه اظهار نامه به مجری قرارداد را یکطرفه فسخ نماید. در این صورت مجری مستحق دریافت هیچ گونه مبلغ دیگری غیر از آنچه طبق قرارداد دریافت کرده نمی باشد و کارفرما می تواند برای دریافت خسارت عدم انجام تعهد به مجری مراجعه نماید.
3-در صورتی که کارفرما بدون ارائه مستندات کتبی از ایرادات، از پرداخت مبلغ یک مرحله و یا مراحل قرارداد خودداری نماید، مجری موظف است کتباً مبلغ را مطالبه نماید، اگر بعد از این مطالبه کتبی کارفرما نسبت به ارائه ایرادات به صورت کتبی اقدام ننماید و یا مبلغ قرارداد را پرداخت نکند، مجری می تواند طی اظهار نامه قرارداد را یکطرفه فسخ و برای دریافت خسارت عدم انجام تعهد به کارفرما مراجعه کند.
ماده نه. تعدیل قرارداد
1-فسخ قرارداد (اقاله) با توافق طرفین در هر مرحله از کار مقدور می باشد. در این صورت باید اعاده به وضع سابق گردد. اما اگر مجری بخشی از کار را ارائه نموده باشد، مستحق دریافت اجرت بر اساس همان میزان کار انجام گرفته می باشد.
2-هرگونه افزایش و یا کاهش تعهدات طرفین با توافق مقدور می باشد. این تغئیر می تواند مجاناً و یا با افزایش و یا کاهش مبلغ قرارداد و حتماً ضمن یک قرارداد الحاقی به همین قرارداد صورت گیرد.
3-در صورتی که یکی از طرفین به علتی که خارج از اراده او می باشد (فورس ماژور) نتواند به تعهدات خود عمل کند، طرف دیگر حق دریافت هیچ گونه مبلغی به استناد خسارت تاخیر و یا عدم انجام تعهد ندارد، اما مجری به همان میزان که کار را به کارفرما تحویل دهد، مستحق دریافت اجرت می باشد.
مدت قرارداد ... روز/ماه از تاریخ انعقاد قرارداد و پس از اخذ 20% به عنوان پیش پرداخت می باشد.
ماده چهار. مبلغ قرارداد و نحوهء پرداخت
مبلغ قرار داد ... ریال (معادل ... تومان) می باشد، که به شرح ذیل پرداخت می گردد.
1-20% از مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت در هنگام انعقاد قرارداد.
2-50% از مبلغ کل قرارداد بعد از طراحی اولیه سایت و موفقیت در تست عملکرد آزمایشی.
3-20% از مبلغ قرارداد بعد از اتمام کار و موفقیت در تست نهائی همه بخش های تارنما مطابق برگه سفارش.
4-10% از مبلغ کل قرارداد به مدت سه ماه به عنوان حسن انجام کار نزد کارفرما باقی مانده و پس از سه ماه در صورت عدم بروز مشکل در محصول ارائه شده، کارفرما می بایست به مجری پرداخت نماید.
ماده پنج. تعهدات کارفرما
1-کارفرما متعهد است ضمن برگه سفارش که پیوست این قرارداد می باشد، اطلاعات کافی را در زمینه فعالیت کارفرما و ارائه نام تجاری و سایر نشان هائی که به عنوان شناسنامه فعالیت کارفرما می باشد و برای طراحی تارنما نیاز می باشد، در اختیار مجری قرار دهد.
2-کلیه مجوزهای لازم در رابطه با فعالیت کارفرما و هر گونه مجوز افتتاح و بهره برداری از تارنما بر عهده خود کارفرما بوده و مجری در مورد هر گونه سوء استفاده از این فضا مسئولیتی ندارد.
3-کارفرما متعهد می گردد، نسبت به پرداخت مبالغ قرارداد به شرح ماده سه این قرارداد سر موعد اقدام فرماید.
4-کارفرما متعهد می گردد پس از هر مرحله در صورت وجود ایرادات، مراتب را کتباً ظرف یک هفته به مجری اطلاع دهد و مدت زمان لازم که کمتر از ده روز نیست را برای اصلاح ایرادات به مجری بدهد. بعد از رفع مشکل کارفرما متعهد است به تعهد مالی آن مرحله عمل نماید.
ماده شش. تعهدات مجری
1-مجری متعهد می شود نسبت به خرید دامنه مناسب با فضای کافی برای اجرای طرح تارنما مطابق برگه سفارش پیوست این قرارداد اقدام نماید. هزینه تهیه این دامنه با کارفرما/مجری می باشد.
2-مجری متعهد است مطابق برگه سفارش، تارنما را طراحی نماید. کلیه هزینه های اجرای طرح با مجری می باشد.
3-مجری متعهد است در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد تارنما و دریافت اخطار از کارفرما، در هر مرحله از کار نسبت به اصلاح آن مطابق برگه سفارش و اخطار کتبی کارفرما، بدون دریافت هیچ گونه مبلغ اضافی اقدام نماید.
4-مجری متعهد می گردد پس از انجام کار کلیه اطلاعات لازم که برای تهیه این تارنما به کار رفته را در یک لوح فشرده، در اختیار کارفرما گذارد.
5-مجری متعهد می گردد، آموزش لازم را طی ... ساعت/روز برای نگهداری و بروز رسانی این تارنما به نمایندگان معرفی شده از سوی کارفرما بدهد.
ماده هفت. خسارت تاخیر در انجام تعهدات طرفین
1-در صورتی که کارفرما بدون دلیل موجه از پرداخت مبالغ خودداری نماید، به ازای هر روز تاخیر مبلغ ... ریل، معادل ... تومان می بایست به مجری پرداخت نماید.
2-در صورتی که مجری در ارائه محصول طبق زمان بندی این قرارداد خودداری کند، به ازای هر روز تاخیر ... ریال، معادل ... تومان از مبلغ قرارداد وی کسر می گردد. در صورتی که این کسر مبلغ قرارداد به میزان باقی مانده مبلغ قرارداد که می بایست به مجری پرداخت شود برسد، مجری ناتوان تلقی شده و قرارداد فسخ و مجری می بایست خسارت عدم انجام تعهد مطابق بند 2 ماده هفت این قرارداد را به کارفرما بپردازد.
ماده ده. حل اختلاف
در صورت بروز هرگونه اختلاف در تفسیر مواد این قرارداد و یا اختلاف در صحت محصول ارائه شده، در هر مرحله و یا اختلاف در تشخیص ناتوانی در انجام تعهد و یا فورس ماژور و مطالبه خسارت ناشی از تأخیر و یا عدم انجام تعهد در صورت استنکاف طرف در پرداخت، هیئت داوری مرکب از نماینده فروشنده، نماینده خریدار و داور سومی به انتخاب نمایندگان طرفین از اهل خبره انتخاب و پیرامون اختلاف داوری می نمایند.
تبصره 1. نظر این هیئت برای طرفین لازم الاتباع می باشد.
تبصره 2. در صورتی که مورد اختلاف طبق قوانین از صلاحیت هیئت داوری خارج باشد و یا با توافق طرفین، دادگاه عمومی مرجع واجد صلاحیت برای رفع اختلاف می باشد.
تبصره3.در صورت بروز موارد خارج از توافق طرفین، در صورت عدم توافق بر سر مورد مستحدثه، هیئت داوری مرجع اظهار نظر در این مورد می باشد. اگر مورد از صلاحیت هیئت داوری خارج باشد و یا با توافق طرفین دادگاه های عمومی مرجع صالح برای رفع اختلاف می باشد.
این قرارداد در تاریخ ... در ده ماده و چهار تبصره، در دو نسخه با اعتبار یکسان، منعقد و به امضای آقا/خانم ... به کارفرما/نماینده کارفرما و آقا/خانم ... به عنوان مجری/نماینده مجری، رسید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 17 / 2 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com