پینه دستان

پینه دستان


محمد اصابتی مدیرکل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی در یکصد و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی که صبح امروز برگزار شد، گزارش کلی عملکرد کمیته های استانی از ابتدای طرح تا پایان سال 91 را ارائه کرد.

به گزارش  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وی در این جلسه اظهار کرد: در اجرای ماده واحده قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی از سال 81 لغایت 91 در 10 هزار و 238 جلسه کمیته استانی 571 هزار و 577 درخواست به صورت فردی و 68 هزار و 889 درخواست مشاغل به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفته و به ترتیب از این تعداد 414 هزار و 461 درخواست انفرادی و 44 هزار و 145 درخواست گروهی مورد تایید قرار گرفته است.
وی افزود: از این تعداد 270 هزار یعنی حدود 60 درصد از متقاضیان تایید شده منجر به صدور احکام بازنشستگی از سوی تامین اجتماعی شده است.
دبیر شورای عالی حفاظت فنی در ادامه این جلسه به بررسی گزارش عملکرد به تفکیک کمیته های استانی مقایسه سالهای 90 -91 پرداخت و گفت: در اجرای آیین نامه موضوع ماده واحده قانون اصلاح تبصره (2) الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی کمیته های استانی در محل ادارات کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استانها تشکیل می شود که برابر آمار در 2891 جلسه تشکیل شده ( از سال 90 تا پایان سال 91) از 204 هزار و 797 تقاضای فردی بررسی شده در کمیته های استانی پرونده حدود 80 درصد کل متقاضیان مورد تایید قرار گرفته است و از کل پرونده های ارسالی به سازمان تامین اجتماعی تعداد 67 هزار و 375 مورد یعنی 36 درصد منجر به صدور حکم بازنشستگی شده است.
اصابتی در ادامه موضوع کمیته های تجدید نظر استانی را مرود بررسی قرار داد و تاکید کرد: از سال 90 تا پایان سال 91 از 204 هزار و 797 تقاضای فردی بررسی شده در کمیته های استانی حدود 8 درصد یعنی 16 هزار و 880 منجر به اعتراض شده و از این تعداد حدود 40 درصد مجددا مورد تایید قرار گرفته است .
وی در ادامه بیان کرد:  از 11 هزار و 7 مورد درخواست گروهی بررسی شده نیز حدود 10 درصد یعنی 1309 مورد منجر به اعتراض شده و از این تعداد حدود 30 درصد مجددا مورد تایید قرار گرفته است.
مدیرکل بازرسی کار  خاطرنشان کرد: آنچه که از آمار ارائه شده مفهوم شده نزدیک بودن اعتراض به آرا کمیته های بدوی استانی در تقاضاهای فردی و گروهی است که حدود 9 درصد در مجموع است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مقایسه عملکرد کمیته های استانی در سالهای 90 – 91 نشان می دهد، تعداد جلسات کمیته های بدوی در سال 91 نسبت به سال 90 حدود 50 درصد رشد داشته و این در حالیست که درخواست های بررسی شده در این کمیته ها رشد 150 درصدی داشته و علی رغم عدم پرداخت حق الزحمه اعضای کمیته های استانی نشان دهنده افزایش عملکرد کمیته های مذکور در بررسی می باشد.
لازم به ذکر است : در این جلسه همچنین موارد مختلف در خصوص کارهای سخت و زیان آور، طرح نتایج مربوط به استعلام صورت گرفته از سازمان تامین اجتماعی در خصوص پیمانکاران و کارفرمایان شرکت های خدماتی و تامین نیروی انسانی به پرداخت 4 درصد میزان مستمری برقراری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال در کارهای سخت و زیان آور و طرح نتایج مربوط به استعلام صورت گرفته از سازمان تامین اجتماعی در خصوص نحوه رسیدگی به درخواست متقاضیانی که در زمان ارائه درخواست از شمولیت قانون کار خارج شده  اند،  و .... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 28 / 3 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com