پینه دستان

پینه دستان


وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی در بازدید از شرکت دارویی کاسپین تأمین و شرکت چوب و کاغذ چوکا در استان گیلان، هدف از سرمایه‌گذاری‌های تأمین‌اجتماعی در صنایع مختلف را کسب سود و تأمین مستمری‌ بازنشستگان دانست.

سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی با هدف کسب سود و تأمین مستمری‌بازنشستگان انجام می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اسدالله عباسی درسفر به استان گیلان از واحد‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کرد و بازدید از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی نیز از جمله برنامه‌های وی در این سفر بود.
عباسی پس از مراسم استقبال رسمی توسط استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مجلس و رؤسای ادارات مرتبط استانی، در محل فرودگاه سردار جنگل رشت مستقیماٌ به اتفاق هیأت همراه به شرکت دارویی کاسپین تأمین وابسته به مجموعه شستا در شهر صنعتی رشت عازم شد و طی بازدید از قسمت‌های مختلف این شرکت که بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها‌ی دارویی کشور را تأمین می‌کند با توضیحات مدیران واحد‌های مختلف از نزدیک روند تولیدات این شرکت را مورد ارزیابی قرار داد و با مشکلات موجود آشنا شد.
وی با اشاره به بازدید خود از شرکت دارویی کاسپین تأمین و توانمندی‌های موجود باتوجه به تحریم‌های بین‌المللی در این حوزه، با تأکید بر ضرورت توسعه و تقویت این شرکت ضمن مصوب نمودن 40 میلیارد تومان تزریق سرمایه جدید خواستار تلاش بیشتر برای خودکفایی دارویی و حتی توجه در زمینه صادرات شد.
بازدید از شرکت چوب و کاغذ (چوکا) از دیگر مجموعه‌های سرمایه‌ای وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) در منطقه تالش و تشکیل جلسه ویژه بررسی مشکلات این شرکت و ارائه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات موجود دیگر برنامه عباسی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی بود.
عباسی در این نشست مجموعه شستا را دارای نیروهای کارآمد و مجرب دانست که ساماندهی خطوط تولید شرکت‌هایی همچون چوکا توسط آنان نقش حائز اهمیتی در تأمین نیازهای داخلی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در بحران‌های کاری نباید صورت مسئله پاک شود بلکه با ریشه‌یابی و بررسی علل باید در مسیر درست گام برداشت، بر توسعه و تقویت بنیه‌های موجود در منطقه در صنعت چوب و کاغذ تأکید و افزود: با رونق اقتصادی و افزایش ظرفیت‌های تولید و اشتغال باید حرکت سازنده‌ای در این راه انجام گیرد.
عباسی تزریق مالی صرف از منابع صندوق‌های بازنشستگی و تأمین‌اجتماعی به مجموعه‌هایی که در سال‌های اخیر سوء مدیریت‌ها باعث ضعف در ساختار آنها گردیده را زیر سئوال بردن سهام صندوق‌ها و لطمه به سبد توزیع برخوردارشوندگان از منابع حاصله دانست و اظهار داشت: ما باید از سودآوری‌های فعالیت‌های اقتصادی مبالغ مستمری‌ها را تأمین کنیم و نه اینکه از محل پرداخت پول بازنشستگان به شرکت‌ها سرمایه بدهیم.
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود: ما مواد اولیه و تکنولوژی داریم و با برنامه و مدیریت خوب می‌توانیم هم تولید بالا داشته باشیم هم جنگل را حفظ کنیم و هم اشتغال ایجاد نمایم و خدا را شکر در این مسیر اراده مصمم و همدلی وجود دارد.
هاشم نیا استاندار گیلان نیز با بیان اینکه تسلط مقام وزارت به امور و اشراف بر منطقه روند پیشبرد را تسریع نموده، افزود: بحث ما بر سر شرکت چوکا طراحی فرآیند نیست بلکه بهسازی آن است و معتقدیم ظرف 5/2 الی 3 سال سرمایه تخصیصی بازگشت می‌نماید.
استاندار گیلان در سخنان خود، بازسازی و نوسازی کارخانه،  ایجاد شهرک صنعتی و سلولزی تخصصی، راه‌اندازی خطوط تولید کارتن و ورق را در این مسیر خواستار و حمایت وزیر بر انجام این مهم را برای رونق فعالیت اقتصادی منطقه با توجه به ظرفیت موجود و بستر مناسب برای اشتغال نیروها ضروری دانست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 28 / 3 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com