پینه دستان

پینه دستان


رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 820 شورای سازش در استان، با نظارت اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، رحمت‌الله پورموسوی در نشست خبری کانون‌های کارگری گفت: از نظر ما تامین اجتماعی سازمانی بین‌نسلی و متعلق به کارگران است.

وی افزود: اداره سازمان تامین اجتماعی باید بر دوش بیمه‌شدگان باشد و دولت بیش‌تر نقش نظارتی داشته باشد، اما در حال حاضر به این صورت نیست و دخالت در حوزه بیمه‌شدگان بیش‌تر از نظارت است.

پورموسوی با اشاره به اینکه در مشهد، برای مرکز ملکی تامین اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان با کمبود مواجه هستیم، تصریح کرد: باید ملکی در شان کارگر داشته باشیم، زیرا سالانه حدود 25 میلیون زائر وارد مشهد می‌شود که ازاین بین  حدود 10میلیون کارگر و دفترچه به دست هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرکز ملکی تامین اجتماعی فعلی، پاسخ‌گوی این افراد نیست. اما درمانگاهی درمنطقه قاسم‌آباد پیش‌بینی شده است که ظرف سه تا 4 ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی اضافه کرد: کار بیمارستان امام رضا با 400 تخت‌خواب نیز، در صورت هماهنگی شهرداری آغازخواهد شد که با وجود آن شاید مشکلات مشهد کم‌تر شود، اما باز هم جامعه کارگر به مرکز ملکی احتیاج دارد.
 
پورموسوی با بیان اینکه از یکم مرداد ماه، دیگر نوبت‌دهی در مراکز ملکی به صورت حضوری انجلم نمی‌شود و تلفن گویای مرکز درمانی نوبت‌دهی را انجام می دهد، اظهار کرد: به این ترتیب وقت کمتری از بیمه‌شدگان گرفته می‌شود و این روش در سراسر کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی به ماده 10 لایحه بازسازی و نوسازی صنایع که از برنامه سوم توسعه آغاز و در برنامه چهارم توسعه نیز ادامه داشت و 6 ماه مانده به پایان متوقف شد، اشاره و عنوان کرد: با وجود آنکه ماده 10 لایحه بازسازی و نوسازی صنایع در قانون پیش‌بینی شده بود، اما هنوز انجام نشده و امیدواریم در دولت تدبیر و امید، با تزریق بودجه این کار محقق شود.

پورموسوی اضافه کرد: طرح "7هزار و 300 روزدر مشاغل با کار سخت"، طرحی بود که توسط  شورای کانون کار در خراسان رضوی آماده ودر کمسیون بهداشت و درمان و کمسیون  اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیری شد تا اینکه بالاخره در کمسیون اجتماعی تصویب و در سوم اردیبهشت ماه سال جاری با اکثریت آرا در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: اجرای این طرح پس از تایید شورای نگهبان، توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به ادارات تعاون و رفاه اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شد، اما سازمان تامین اجتماعی به هیچ یک از زیر مجموعه‌های خود نامه‌ای ارسال نکرده است و این موضوع را قبول نمی‌کند.
 
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی با بیان اینکه درآیین‌نامه گذشته اجرای کارهای سخت، اگر کارگری، غبیتش 10 روز و یا فاصله  بیمه‌اش 11 روز می‌شود، باید به جای 20 سال، 25سال کار کند، خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در حق جامعه کارگری ظلم است، زیرا کارگری که با پیمان‌کار قرارداد بسته است، پس از اتمام قرارداد باید با پیمان‌کار جدید قرارداد ببندد، که این‌ کار حدود دو ماه طول می‌کشد وبه این ترتیب کارگران  ناخواسته باید 5 سال جریمه شوند.

وی افزود: طرحی که توسط ما ارایه شد، این بود که اگر کارگری 7 هزار 300 روز حق پرداخت بیمه در مشاغل سخت داشت، بدون در نظر گرفتن فاصله ایجاد شده بین کار، حق بازنشستگی 20 ساله برای او در نظر گرفته شود. این طرح تصویب شد اما با گذشت سه ماه از تصویب آن هنوز عملیاتی نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 15 / 5 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com