پینه دستان

پینه دستان


رئیس کانون هماهنگی‌ شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: ‌طرح 7 هزار و 300 روز کار در مشاغل سخت توسط کانون نوشته شده و به تصویب نمایندگان استان رسید. در این طرح کارگران مشاغل سخت بعد از انجام 7 هزار و 300 روز کار بازنشسته می‌شوند.

خبرگزاری فارس: مشاغل سخت بعد از انجام 7300 ‌روز کار بازنشسته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رحمت‌الله پورموسی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت‌: تامین اجتماعی یک مبحث پیچیده‌ای است که ارتباط با نیرو کار دارد، و دولت باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد.

وی افزود‌: متاسفانه یکی از معضلات جدی ما نبود مراکز ملکی تامین اجتماعی است؛ چون مراکزی که در شان کارگران باشد یا بسیار کم است و یا وجود ندارد.

پورموسی تصریح کرد: با توجه به اینکه هرساله 25 میلون زائر وارد مشهد می‌شود که 40 درصد آنها را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند مراکز ملکی تامین اجتماعی جوابگو این افراد نیست.

وی افزود‌: یکی از مشکلات عمده کارگران در بخش بهداشت و درمان است و حجم زیادی از مراجعان که برای درمان حضور پیدا می‌کنند سرپایی درمان می‌شوند که این امر سبب ایجاد صف‌های طولانی مراجعان می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی‌ شوراهای اسلامی کار خراسان‌رضوی گفت: طرحی 7 هزار و 300 روز کار در مشاغل سخت توسط کانون نوشته شده و بعد از مشورت با برخی از نمایندگان مجلس استان و متخصصان به تصویب هم رسید که در این طرح کارگران مشاغل سخت بعد از انجام 7 هزار و 300 روز کار بازنشسته می‌شوند.

پور موسی اظهار کرد‌: در گذشته در آیین‌نامه کار آمده بود که اگر کارگری 11 روز پی در پی بدون موجه غیبت کند به جای 20 سال کار باید 25 سال کار کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیمانکار بودن کارگران و به دلیل تمام شدن قرار ممکن است فرد تا پیدا کردن پیمانکار جدید غیبت از کار او به 11 روز برسد که این خود سبب افزایش پنج سال کار برای او می‌شود و ما این را ناعدالتی می‌دانیم و امیدوارم هرچه زودتر این طرح به اجرا در آید.

پورموسی تاکید کرد: طبق اصل 29 قانون اساسی که شاکله تامین اجتماعی بر پایه همان تاسیس شده، تک تک شهروندان باید به سمتی روند که بتوانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 15 / 5 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com