پینه دستان

پینه دستان


قفل مشکلات اقشار حقوق بگیربا کلید تدبیر و امیدباز می شود ، کارگران مشهدي در انتظار رفع مشکل مسکن و ارتقای سطح معیشتی

پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحاني به صورت رسمی سکان اداره کشور را به‌عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران به دست گرفت.
اقشار مختلف جامعه به صورت طبیعی درخواست‌ها و انتظاراتی از رئیس‌جمهور جدید دارند و یکی از اقشاری که در این چند سال اخیر پرچم‌دار مقاومت اقتصادی به شمار می‌رفته است و به سبب همین مقاومت امروز در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و قفل‌های زیادی در زندگی آنان ایجاد شده، قشر کارگر است و این در حالی است که قشر کارگر جزو اکثریت اقشار کشور محسوب می‌شوند و برآورده کردن انتظارات آنان و بازکردن این قفل‌ها توسط کلیدی که وعده داده شده است می‌تواند مشکلات غالب افراد جامعه را حل کند.
در همین خصوص رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه بیش از 40 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: کارگران نقش بسزایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و تاکنون هم در همه عرصه‌ها همچون راهپمایی‌ها و انتخابات در صف اول بوده‌اند.
رحمت‌ا... پورموسی با بیان اینکه به‌طور یقین کارگران در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نقش بسزایی داشتند، تصریح کرد: امروز حجت السلام‌والمسلمین روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری اسلامی ایران نشسته است و به‌تبع این موضوع جامعه کارگری انتظارات فراوانی از رئیس‌جمهور جدید دارد.
توجه رئیس‌جمهور به کارگران در صحبت‌های انتخاباتی
وی ادامه داد: البته رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌هایش به بحث کار و کارگری توجه ویژه‌ای داشته است و چند بار اشاره به ارتقای سطح معیشتی کارگران داشته و امیدواریم که وی بحث وضعیت معیشتی و رسیدگی به مشکلات و معضلات جامعه کارگری را در اولویت کاری خود قرار دهد.
با 490 هزار تومان، اجاره مسکن را هم نمی‌توان داد
پورموسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با 490 هزار تومان حتی اجاره منزل را هم نمی‌توان پرداخت کرد، افزود: امروز امرار معاش برای قشر کارگر بسیار سخت است؛ بنابراین یکی از خواسته‌ها و انتظارات ما در وهله اول موضوع معیشتی کارگران است.
وی با اشاره به اینکه کارفرماها نیز مشکلات اقتصادی خاص خود را دارند، تاکید کرد: باید به نحوی از طریق بسته‌های حمایتی دولتی بتوان به قشر کارگر کمک کرد و به مرور حقوق کارگران را به نحو شایسته‌ای افزایش داده و البته اگر واقعیت را بخواهیم حداقل حقوق کارگری نباید کمتر یک‌میلیون 500 هزار تومان باشد.
توجه به لایحه 10 بازسازی و نوسازی صنایع
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی توجه ویژه دولت یازدهم به اجرایی شدن لایحه 10 بازسازی و نوسازی صنایع را از دیگر مطالبات جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: این قانون از شش‌ماه مانده به پایان برنامه چهارم توسعه متوقف شده است و در صورت اجرایی شدن می‌تواند به کم‌کردن نرخ بیکاری در جامعه کمک کند و جلوی خیلی از ناهجاری‌های اجتماعی را بگیرد.وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خواسته‌های ما از دولت تدبیر و امید، اجرایی شدن قانون 7هزار و 300 روز در مشاغل سخت و زیان‌آور است که با وجود اینکه در تاریخ سوم اردیبهشت92 این قانون در مجلس تصویب شده‌ و رئیس‌جمهور به وزارت ابلاغ کرده و وزارت نیز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرده است؛ اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی این قانون را هنوز اجرایی نکرده و این موضوع در حالی است که اجرای این قانون درخواست‌کننده زیادی دارد و متاسفانه اجرای آن هنوز معطل مانده است.
وی توجه به زیرساخت‌های برای ایجاد اشتغال را مهم ارزیابی کرد و افزود: کم کردن نرخ بیکاری و پرداختن به بحث مسکن کارگران از دیگر مطالبات کارگران است.
بازنگری در وعده‌های عمل نشده احمدی‌نژاد
همچنین عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه مطالبه جامعه کارگری از رئیس‌جمهور جدید بازنگری در وعده‌های عمل نشده دولت قبل است، اظهار کرد: باید قانون کار و تامین اجتماعی براساس آنچه که شرکای اجتماعی نیز نفع داشته باشند اصلاح شود.
هادی ابوی طرقبه با تاکید بر اینکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، کارگران ستون فقرات جامعه هستند، تصریح کرد: انتظار ما از دولت جدید این است که به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند و در سال حماسه اقتصادی نگاهی ویژه به این قشر داشته باشد.این فعال کارگری مشهد با تاکید بر اینکه کارگران توقع زیادی ندارند، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر کارگران از لحاظ معیشت و رفاه زندگی در وضعیت خوبی به‌ سر نمی‌برند و امیدواریم با نگاه ویژه دولت به موضوع کار و به‌تبع آن کارگران مشکلات این قشر زحمت‌کش جامعه حل شود.
دولت یازدهم باید به مسایل، واقع‌بینانه بنگرد
ابوی ادامه داد: متاسفانه دولت نهم و دهم در حالی که شعارهای زیادی داد‌؛ اما در عمل اتفاقی برای جامعه کارگری نیفتاد؛ امیدواریم دولت تدبیر و امید دیگر شعار ندهد و برای جامعه کارگری دلخوشی ایجاد کند و امرار معاش و حق مسکن کارگران را درست کند؛ چرا‌که افزایش حق مسکن از ده هزار تومان به 20 هزار تومان هیچ دردی از دردهای مسکن کارگران را حل نمی‌کند و به نظر من دولت یازدهم باید به مسایل واقع بینانه بنگرد.
علیرضا ظهیری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 15 / 5 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com