پینه دستان

پینه دستان


 

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : در حال حاضر 50 تا 60 درصد هزینه های درمان توسط مردم تامین می شود در حالی که در برنامه پنجم آمده است این نسبت باید به 30 درصد تقلیل یابد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر علی ربیعی در چهل و نهمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای شورای عالی بیمه تشکیل شد،  گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید بهبود وضعیت معاش مردم و افزایش سطح رفاهی جامعه است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  بخش بیمه سلامت به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی - اجتماعی کشور تاثیر قابل توجهی در میزان رفاه مردم و افزایش عدالت در دسترسی به خدمات سلامت دارد.
وی افزود:  در سال های اخیر روند رشد هزینه های سلامت نسبت به سایر هزینه های زندگی مردم سرعت بیشتری داشته به گونه ای که رشد میزان پرداختی مردم جهت دریافت خدمات سلامت بار سنگینی را بر آنها تحمیل کرده که این امر نارضایتی دولت ، مسؤولین و مردم را به دنبال داشته است .
دکتر ربیعی ادامه داد: در حال حاضر 50 تا 60 درصد هزینه های درمان توسط مردم تامین می شود در حالی که در برنامه پنجم آمده است این نسبت باید به 30 درصد تقلیل یابد .
وی خاطرنشان کرد:  زمانی که مردم با بیماری روبرو می شوند مجبور به پرداخت از جیب خود هستند و مجبورند برای درمان خود یا عزیزشان هر چه دارند بفروشند تا از بیماری و درد رهایی یابند . وظیفه قانونی و انسانی ما به عنوان اعضای شورای عالی بیمه درمان که مهمترین نهاد سیاست گذاری در بخش بیمه سلامت کشور است پایان دادن به این وضعیت است .
وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی ، مقام معظم رهبری و برنامه پنجم ما را مکلف کرده اند که بیمه درمان مناسب برای همه مردم ایران فراهم شود ، اظهار کرد: تا کنون،  تلاش سیاستگزاران نظام بیمه سلامت، اتخاذ تصمیمات عملیاتی ، جهت افزایش رفاه مردم بوده است ؛ لیکن در وضعیت فعلی و با توجه به مسایلی که مردم در حوزه بیمه سلامت با آن مواجه هستند ، احصاء چالش های پیشرو نظام بیمه سلامت و ارائه پیشنهادات عملیاتی جهت مدیریت مطلوب آنها، در کنار تحقق تعامل سازنده میان مسؤولین حوزه سلامت، گامی موثر جهت اتخاذ تصمیمات بهینه و اثرگزار خواهد بود .
دکتر ربیعی افزود: شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور نیز به عنوان مرجع اصلی نظام بیمه سلامت کشور ، بایستی با همکاری کلیه ذینفعان، پویاتر از گذشته ، ایفاگر وظایف محوله قانونی خویش باشد؛ تا با اعمال وظایف خود و اتخاذ سیاستگزاری و برنامه ریزی های عملیاتی تغییرات نامحسوسی را زندگی مردم ایجاد نماید.
وی افزود: شورای عالی بیمه سال گذشته تنها یک جلسه و دو سال قبل دوجلسه داشته است. انجام وظایف سنگینی که بر عهده این شورا گذاشته شده است نیازمند برگزاری منظم جلسات این شوراست . این شورا یکی از مهمترین شوراهای کشور است و باید به طور منظم و دقیق برگزار شود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که پیشنهاد من تشکیل ماهانه این شورا در ماههای باقیمانده از سال   است ، اظهار کرد:  زمانبندی پیشنهادی نیز در این جلسه تقدیم می شود،
وی تاکید کرد: بسیاری از احکام برنامه پنجم معطل مانده و زمان اجرای  آن هم قبل از تشکیل دولت جدید پایان یافته است .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 30 / 7 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com