پینه دستان

پینه دستان


سرنوشت طرح 7300 روز، اجرای ماده 10 لایحه بازسازی نوسازی چه خواهد شد ؟؟؟؟

    بعد از حدود 4 ماه از مصوبه جزءیک بند ب تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی در مشاغل سخت وزیان آوربا داشتن 7300 روز فعالیت صرف نظر از هرگونه فاصله و یا غیبت و ایجاد شرایط باز نشستگی برای مشمولین این کارها برای پیگیری اجرای آن در مهر ماه 92 به سازمان تامین اجتماعی کشور رفتیم . بعد از رایزنی های فراوان با یکی از معاونین سازمان در راهروی طبقات سازمان برخورد کرده و به گفتگو پرداختیم . ما نمایندگان  قانونی قشر عظیمی از کارگران بودیم که برای دریافت چراهای عدم اجرای قانونی که در هنگام تصویب توسط نمایندگان خانه  ملت فقط چهار مخالف داشته و شورای محترم نگهبان آن را تایید نموده ،پیگیری می کردیم و به جایی مراجعه نموده بودیم که در حقیقت خانه کارگران و کارفرمایان است و همان معاون مدیر عامل از محل واریز حق بیمه کارگر و کارفرما حقوق دریافت می نماید ،اما متاسفانه معاون یاد شده با لحن بسیار تند و زننده خطاب به ما فرمودند :شما می دانید چه قانونی را طرح کرده اید و پیگیری نموده تابه تصویب رسیده  ؟

با اجرای این قانون حدود دویست هزار نفر را به بدنه این سازمان ور شکسته تحمیل می کنید و سازمان را بسوی نابودی هدایت می نمایید و از این دست حرفها ،همان زمان فرد مسئولی عنوان می کرد همه در سازمان می دانند طرح 7300 روز در مشاغل سخت وزیان آور چیست ولی فقط می خواهند اطاله نمایند .

امروز می فهمیم چرا در سازمانی که صاحبان اصلی آن کارگران هستند صحبت از ور شکستگی به میان آمده است ؟چرا........!؟  چه دستگاهی به فکر خدمت به ضعیف ترین قشر جامعه است ؟ ، وقتی صحبت  هزینه های غیر مرتبط چند میلیاردی به میان می آید ، الویت هزینه ها به چه ترتیبی است ؟واضح است که طرح 7300روز در مشاغل سخت و زیان آور غلیرغم تصویب و ابلاغ بعداز 7 ماه چشم انتظاری کارگران مشمول بلاتکلیف مانده باشد!!!!! حالا نوبت به  ارائه خدمات به کارگران این صاحبان اصلی تامین اجتماعی رسیده بودجه کفایت نمی کند و .....

           با این اوصاف باید کارگری که در عمق 300 متری زمین کار می کند و با حقوق پانصد هزار تومان روزگار سپری می نماید برای اینکه 10 روز غیبت یا فاصله حق بیمه اش 11 روز شده حداقل 3سال و 4 ماه دیگر جریمه شود و طی این مدت هم حق بیمه پرداخت کند. باید ماده 10 لایحه باز سازی و نوسازی صنایع بلا تکلیف بماند و علیرغم تنفیذ در بند (ز ) ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه اجرائی نشود .

       بر این باوریم که اگر منابع سازمان عظیم تامین اجتماعی صحیح و درست مدیریت شود همه هزینه های دانشگاه فرزندان کارگران  بیمه پرداز هم از محل صندوق قابل پرداخت بود چه رسد به اجرای قانون 7300 روز که عدم اجرای آن تخلف محسوب می شود .

         بهر صورت انسان همیشه به امید زنده است ،ما کارگران هم از این قاعده مستثنی نیستیم ،امیدواریم در سایه تلاشهای نمایندگان محترم مجلس و با درایت دولت تدبیر و امید و مدیریت توانمند جناب آقای دکتر نوربخش و همکاران پر تلاششان مشکلات قبلی هرچه زودتر مرتفع گردد.    

                                               هیئت مدیره  کانون هماهنگی  شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی 

                                                                                                       

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 19 / 9 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com