پینه دستان

پینه دستان


به نقل از ایلنا

چکیده: هر چند که مقابل نام رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، علامت سوال وجود دارد و نام وی [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی در دوره ریاست مرتضوی بر این سازمان آمده است، اما مبالغ مذکور تحت عنوان انجمن صنفی متبوعش رد وبدل شده است و ارتباطی با کانون عالی (نهاد بالادستی) ندارد.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به انتشار نام رئیس این تشکل رسمی کارگری [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی، می‌گوید این تشکل کارگری تا رسیدگی کامل قوه قضاییه و اثبات اتهام، از هر گونه برخورد تشکیلاتی خودداری می‌کند.

«هادی ابوی» در این باره به ایلنا گفت: هر چند که مقابل نام رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، علامت سوال وجود دارد و نام وی [به عنوان متخلف] در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی در دوره ریاست مرتضوی بر این سازمان آمده است، اما مبالغ مذکور تحت عنوان انجمن صنفی متبوعش رد وبدل شده است و ارتباطی با کانون عالی (نهاد بالادستی) ندارد.

گفتنی است، اظهارات سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در واکنش به انتشار نام «غلامرضا عباسی»، رئیس این تشکل رسمی کارگری در گزارش تحقیق و تفحص مجلس مطرح می‌شود. آقای عباسی علاوه بر ریاست کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌های تهران نیز است. در بخشی از گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، به پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توسط سازمان تامین اجتماعی به کانون انجمن‌های صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران تحت عناوین مختلف از جمله برگزاری همایش‌های آموزشی و اردو اشاره شده است.

«هادی ابوی» سخنگوی این تشکل ادامه داد: کانون عالی این مساله را بررسی می‌کند و اگر واقعا تخلفی صورت گرفته باشد با کسی تعارف نخواهد داشت اما از این نکته نباید غافل شد که مجلس از تامین اجتماعی تحقیق و تفحص انجام داده و گزارش آن را منتشر کرده اما اینکه پرداخت‌های ذکر شده در این گزارش، قانونی بوده یا نه بحث دیگری است.

به گفته ابوی، کانون عالی پس از اعلام نظر قوه قضاییه در این رابطه، هیچ تعارفی با متخلفان نخواهد داشت چراکه اعضای هیات مدیره تنها به کارگران پاسخگو هستند و برای دفاع از حقوق آن‌ها فعالیت می‌کنند.

تناقض‌گویی در اعلام زمان جدایی از یک تشکل سیاسی

این فعال کارگری در پایان با اشاره به پرداخت میلیونی تامین اجتماعی به جبهه متحد کارگران ایران اسلامی، بیان کرد: کانون عالی در ابتدای تاسیس جبهه متحد کارگران ایران اسلامی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس حضور داشت ولی بدلیل اختلافاتی که در موضع گیری و سر لیست انتخاباتی شورای شهر پیش آمد، قبل از برگزاری انتخابات از این جبهه کناره گیری کردیم.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در حالی این مطلب را بیان می‌کند که در وبسایت رسمی این تشکل کارگری، تاریخ قطع همکاری با جبهه متحد کارگران ایران اسلامی، ۲۹ مرداد ماه اعلام شده که ۲ ماه بعد از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران است.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 10 / 10 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com