پینه دستان

پینه دستان


چکیده: هزینه‌هایی مانند هزینه مسکن بصورت خودبخودی بخش عمده‌ای از درآمد ماهانه مزدبیگران را می‌بلعند در نتیجه خانواده‌های کارگری در تمامی این سال‌ها ناگزیر در الگوهای تغذیه‌ای، پوشاک، بهداشت و آموزش خود تغییراتی در جهت کاهش هزینه‌های سربار ایجاد کرده‌اند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی خواستار تعیین مزد سال ۹۳ برمبنای خط فقر واقعی در جامعه شد.

«رحمت‌الـله پورموسی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: دو معیار «نرخ تورم» و «سبد هزینه خانوار» که در ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین مزد کارگران درنظر گرفته شده است، مبین خط فقر برای یک خانواده متوسط است.

این فعال کارگری افزود: با این حال در تمامی سالهای اخیر اعضای شورای عالی کار در جلسات تعیین مزد به معیارهای مورد تاکید قانونگذار وفادار نبوده‌اند و دستمزد کارگران را بدون در نظر گرفتن واقعی تورم و هزینه‌ واقعی یک خانواده متوسط تعیین کرده‌اند.

این مقام کارگری افزود: نتیجه اتخاذ چنین سیاستی کاهش شاخص‌های زندگی در میان خانوده‌های کارگری شاغل و بازنشسته بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که هزینه‌هایی مانند هزینه مسکن بصورت خودبخودی بخش عمده‌ای از درآمد ماهانه مزدبیگران می‌بلعند در نتیجه خانواده‌های کارگری در تمامی این سال‌ها ناگزیر در الگوهای تغذیه‌ای، پوشاک، بهداشت و آموزش خود تغییراتی در جهت کاهش هزینه‌های سربار ایجاد کرده‌اند.

وی بابیان اینکه تغییر ساختار الکوی مصرف در دراز مدت باعث افزایش تعهدات تامینی – رفاهی دولت می‌شود، افزود: اگر شورای عالی کار با افزایش واقعی دستمزد‌ها موافقت کند از بار مالی اضافی که قرار است بردوش دولت گذاشته شود جلوگیری خواهد شد.

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 6 / 12 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com