پینه دستان

پینه دستان


چکیده: بر اساس تحقیقات این نهاد کارگری هزینه یک ماه خانوار ۴ نفره کارگری بدون احتساب هزینه‌های مربوط به چهار آیتم قانونی دخانیات˓ اثاثیه منزل˓ امور فرهنگی، تفریح و رستوران و هتل، ۱۷۶۰۳۰۰۰ ریال محاسبه شده است.

کمیته مزد شوراهای اسلامی کار استان تهران امروز با انتشار گزارشی نتیجه تحقیقات می‌دانی‌اش برای اجرای بند دوم ماده ۴۱ قانون کار، مجموع هزینه‌های ماهانه یک خانوار چهار نفره کارگری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحقیقات این نهاد کارگری هزینه یک ماه خانوار ۴ نفره کارگری بدون احتساب هزینه‌های مربوط به چهار آیتم قانونی دخانیات˓ اثاثیه منزل˓ امور فرهنگی، تفریح و رستوران و هتل، ۱۷۶۰۳۰۰۰ ریال محاسبه شده است.

کمیته مزد شوراهای اسلامی کار استان تهران این جدول را جهت اجرای بند دوم ماده ۴۱ قانون کار تهیه کرده است که یکی از معیارهای دوگانه تعیین دستمزد کارگران را رقم سبد هزینه یک خانوار ۴ نفره تعیین کرده است.

در توضیح جدول هزینه حداقلی خانوار کارگری، نکاتی را متذکر شده است از جمله اینکه هزینه خوراکی‌ها و آشامیدنی بر اساس ۱۸ قلم کالای اساسی و با قیمت میادین میوه و تره بار و مراجع رسمی تهیه شده است.

در گزارش این نهاد کارگری هزینه مسکن با در نظر گرفتن میانگین هزینه‌های مسکن در تمام نقاط استان تهران و با فرض اینکه ۵۰% از کارگران صاحب خانه باشند محاسبه شده است.

کمیته مزد شوراهای اسلامی کار متذکر شده است که عدم درج هزینه‌های دخانیات˓ اثاثیه منزل˓ امور فرهنگی، تفریح˓ هتل و رستوران به منزله نفی اینگونه هزینه‌ها برای کارگران نیست و این موارد در خانوار کارگری غالبا با کاستن از هزینه خوراک تأمین می‌شوند.

 

پایان پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 7 / 12 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com