پینه دستان

پینه دستان


اولیا علی بیگی درگفت و گو با مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،‌کارورفاه اجتماعی درباره همایش مذکور که قراراست یکشنبه هفته آینده که حسب سیاست های دولت تدبیر وامید و با هدف تصمیم سازی های مهم اقتصادی ،‌اجتماعی و فرهنگی وازطریق تضارب آراء اندیشمندان و شرکاء اجتماعی دولت برگزارشود ادامه داد: ‌این نشست ها برای عملی شدن بحث سه جانبه گرایی درحوزه روابط کاروتاثیر آن بر بهره وری نیز می تواند مفید واقع شود .
این مقام مسئول کارگری کشورافزود :‌ علاوه براین که موضوع سه جانبه گرایی درمرکزاهمیت قراردارد اما به اعتقاد من مهم تر از آن الزاماتی است که باید درقواعد آن مورد توجه قرار گیرد واین به آن معناست که تابه امروزعنوان گفت و گوی شرکای اجتماعی را شنیده ایم اما معتقدم باید دراین زمینه به  گفت و شنود تاکید شود چرا که دراین گفت و شنود ها است که می توان به کاروکارگرتوجه وی‍ژه ای داشت.
وی باتاکید براهمیت توجه به موضوع فرهنگ گفت :‌ از سال های دورتاکنون درکشور به موضوع فرهنگ به شکل اصالتی پرداخته نشده است و فرهنگ دربیشتر موارد مثلا باشگاه فرهنگی ،‌ورزشی و ... پسوند مباحث دیگر بوده است بنابراین درحوزه روابط کارنیزنیازمند احیای فرهنگ به شکل مستقل هستیم .
رئیس هئیت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کاریاد آورشد :‌ با جاافتادن فرهنگ در روابط کار ،‌کارگران وکارفرمایان خود را شریک واقعی یکدیگر می بینند وباورمی کنند که با گفت و شنودهای منطقی می توان به نتایج عقلانی دست پیدا کرد .
این مقام مسئول کارگری کشورادامه داد :‌ با رسیدن به این باورمی توان کارگر و کارفرما را در کناریکدیگرونه در تقابل با هم دید.
علی بیگی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که "‌کارگروکارفرما مانند دوهم سنگرهستند "‌این بیان را بهترین و زیباترین تعریف و تعبیر از روابط کاردانست و گفت :‌ دراین جمله کوتاه هزاران معنای زیبا نهفته است وچنانچه کارگروکارفرما یکدیگر را درک کنند و به فکر منافع هم باشند موانع ،مشکلات ودغدغه های پیش روی تولیدشناسایی و حل می شوند .
وی دیدگاه شریک دانستن کارگران را درسود کارگاه ها مطرح کرد وافزود :‌ هیچ کارگری نباید در محیط کار خود دغدغه معیشت داشته باشد و چنانچه کارگران درسودکارفرمایان خود را سهیم بدانند این دغدغه ها به مرور زمان کم و کم رنگ تر می شود.
علی بیگی خاطرنشان کرد : وقتی بنگاه های اقتصادی درمعرض زیان دهی قرار می گیرند خیلی سریع کارگران را درجریان قرار می دهند اما اگر عکس این اتفاق هم رخ دهد و کارگران با دریافت سود و پاداش ، نتیجه بهره وری خود را دریافت کنند بدون شک  با امنیت خاطروانگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند وآن بنگاه اقتصادی یا کارگاه نیزبا تلاش چندین برابرکارگران روبروخواهدشد .
رئیس هئیت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کاراظهارکرد:‌ خوب است در تعیین مزد کارگران بادرنظرگرفتن قوانین موجود وبدون هیچ گونه قانون گریزی اما با نگاهی فراقانونی و‌با معیارهای پیش بینی شده تصمیم هایی گرفته شود که کارگران نیز بتوانند با آرامش به کارخود ادامه دهند .
وی نسبت به ایجاد درک متقابل میان کارگر و کارفرما اظهارامیدواری کردو گفت :‌ اگر باورکنیم که تا کارآفرین نباشد کارگر هم معناندارد و کارآفرینان نیز اگر به این درک برسند که تا کارگرنباشد تولیدی وجود نخواهد داشت به طورقطع احترام درروابط حکم فرمامی شود و فرازونشیب ها و تنگناهاازمیان می رود .
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: جمعه 7 / 12 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com